چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌زودی دستورالعمل اجرایی مراکز پیش‌دبستانی به استان‌ها اعلام می‌شود.

مهد کودک

فاطمه قربان افزود: مراکز پیش‌دبستانی طبق مصوبه قانونی باید به‌صورت غیردولتی و با مشارکت مردم اداره شود و دستورالعمل اجرایی این مراکز به‌زودی به استان‌ها اعلام خواهد شد.این در حالی است براساس تفاهمنامه میان وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بهزیستی تمامی مراکز آموزش پیش‌دبستانی که از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌ و امسال مهلت 3ساله مجوزشان تمام می‌شود پس از این حق ندارند از کودکان پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند.

نکته اینجاست که وقتی وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت‌ماه خبر می‌دهد قرار است به‌زودی دستورالعمل اجرایی ابلاغ شود معلوم می‌شود که تا پیش از این هیچ سازوکاری برای آموزش پیش‌دبستانی‌ها در وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی‌نشده و همزمان با باطل‌شدن پروانه کار بسیاری از مراکز پیش‌دبستانی در سراسر کشور تازه وزارت آموزش و پرورش به این فکر افتاده که دستورالعمل تهیه کند.

این اقدام به این می‌ماند که چاه را نکنده منار را دست بگیرند، ‌اگر وزارت آموزش و پرورش آمادگی انجام این کار را نداشت چه اصراری بود که والدین کودکان 4 تا 5 ساله را در معرض سرگردانی قرار دهد؟‌آیا این کار فقط به صرف بالا بردن جمعیت تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش انجام شده‌است؟

کد خبر 134728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز