دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری ورزشی: علی پروین و مصطفی دنیزلی ظهر روز گذشته با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش همشهری ورزشی روز قبل،  سرمربی سابق و فعلی پرسپولیس در دفتر یکی از دوستان مشترک‌شان، به دیدار یکدیگر رفتند. این چندمین ملاقات این دو بوده است. آخرین ملاقات پروین و دنیزلی در جمعی عمومی بود.

زمانی که  سرمربی ترکیه‌ای  پرسپولیس در مراسم ختم برادر پروین حاضر شد و پروین با نام بردن از او،  در روزنامه‌ها تشکر کرد.  ملاقات پروین با دنیزلی از آن رو دارای اهمیت است که پیش از این علی پروین نسبت به مربیان خارجی رویکرد مثبتی نداشت و این موضع درمقابل سوبل و آری‌هان به روشنی دیده شده بود.

گرچه گاهی اوقات این مربیان خارجی مثل «هان» بودند که نقش پرسابقه‌ترین مربی پرسپولیس را نادیده گرفتند. سرمربی هلندی پرسپولیس در انتهای فصل گذشته با گفتن این جمله که: «پروین را نمی‌شناسم» شعله اختلاف با پروین را برافروخت.

جلسه روز دوشنبه دو مربی بزرگ ترک و ایرانی از آن رو دارای اهمیت است که دنیزلی به‌تازگی،  برخی تحولات را در پرسپولیس آغاز کرده که مهمترین آن،  جدایی حمید استیلی از این تیم بوده است.

در این دیدار،  ابتدا مصطفی دنیزلی ضمن برشمردن ویژگی‌های علی پروین در فوتبال ایران از او به نیکی یاد کرد و گفت: «پروین در فوتبال ایران یک استثناء و نقش تاریخی اش در پرسپولیس غیرقابل انکار است. شما در فوتبال ایران یک اسطوره هستید و من برایتان احترام زیادی قائلم.»

دنیزلی سپس به مشکلات فراوان پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «ما راه سختی را پشت سر گذاشتیم و راه سختی را هم پیش‌رو داریم. هدف ما موفقیت و بزرگی پرسپولیس است و مسلماً همگامی و حمایت پیشکسوتان به ویژه شما می‌تواند در این راه سخت و دشوار کمک بزرگی به پرسپولیس باشد.»

در ادامه این جلسه علی‌پروین ضمن ابراز خوشحالی از انجام این ملاقات ،حضور دنیزلی را برای پرسپولیس مفید دانست و گفت:«تا این‌جا هم شما کار بزرگی انجام دادید. کار در پرسپولیس سخت است. حاشیه‌ها زیاد است و در عین حال مشکلات مالی هم وجود دارد.»

ضیافت نهار دنیزلی و پروین دور از چشم رسانه‌های گروهی برگزار شد، جلسه‌ای که پرسپولیس در چند سال گذشته نمونه آن را ندیده است.

کد خبر 13458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز