همشهری آنلاین: نمایشگاه خوشنویسی " اسماء الحسنی " به مناسبت فرا رسیدن ایام شهات حضرت زهرا (س) از 11 اردیبهشت ماه در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شده است.

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین،در این نمایشگاه 46 اثر غلامرضا راه پیما از هنرمندان فعال و بین المللی عرصه خوشنویسی در خطوط ثلث ، محقق ، ریحان و کوفی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این آثار با عنوان اسماء الحسنی که برگرفته ازآیات قرآن مجید و اسماء جلاله است به نمایش گذاشته خواهد شد .

در این نمایشگاه برای اولین بار خطوط محقق و ریحان در دانگ ها بزرگ معرفی می شود . ضمن اینکه دو صفحه از قرآن کریم و جزسی ام که به خط ریحان نگارش شده برای اولین بار در ارائه خواهد شد .

همچنین بیش از 10 اثر با هنر لایه چینی که مرتبط با هنر عصر صفویه و تیموری است توسط راه پیما احیا شده و برای علاقه مندان هنر خوشنویسی معرفی خواهد شد .

به گفته راه پیما این تابلوها که تمامی آن به صورت موزه ای تهیه شده اند نمونه هایی از نقش برجسته های معماری اسلامی هستند که به صورت پست مدرن سنتی ارائه خواهد شد .

غلامرضا راه پیما  در کارنامه فعالیتش برگزاری بیش از 30 نمایشگاه انفرادی ، عضویت در جامعه نخبگان شاهد و ایثارگر ، عضویت در انجمن دوستی ایران و صربستان ، عضویت در کمیته ملی موزه های ایران و جهان و عضویت در موزه شرق آسیا و فعالیتهای متنوع هنری و فرهنگی دیگر به چشم می خورد.

 

کد خبر 133885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز