شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

بازپرس آذرتاش که مسئولیت رسیدگی به پرونده هانیه را بر عهده دارد.

در گفت‌وگو با همشهری درباره حوادث کودک‌آزاری گفت: متأسفانه مجازات‌هایی که درخصوص کودک‌آزاری درنظر گرفته می‌شود، بازدارنده نیست. طبق ماده4 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، فرد کودک‌آزار به3 ماه و یک روز تا 6 ماه حبس محکوم خواهد شد که درصورتی که کودک آزاری همراه با شکستگی یا ایراد ضرب و جرحی باشد که جرم خاص محسوب شود، طبق ماده 614 قانون مجازات اسلامی با وی برخورد و وی به 2 تا 5 سال حبس و پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

وی افزود: در این پرونده نیز متهم به خاطر شکستگی دست کودک 8 ساله، مشمول مجازات ماده 614 خواهد بود. بازپرس آذرتاش، در ادامه با اشاره به اینکه کودک آزاری از جرائم عمومی محسوب می‌شود و احتیاجی به شاکی خصوصی ندارد، گفت: تمامی افراد درصورت مشاهده کودک آزاری می‌توانند ماجرا را از طریق شماره تلفن 123 به ماموران اورژانس اجتماعی بهزیستی اطلاع دهند و ماموران بهزیستی نیز طبق قانون و وظیفه‌ای که دارند، می‌توانند با گرفتن دستور قضایی که بلافاصله از دادسرای اطفال صادر خواهد شد به کمک کودکان و نوجوانان بروند و با اعلام گزارش کودک آزاری به دادستانی با متهمان اینگونه جرائم برخورد قانونی شود.
وی با اشاره به اینکه متهم این پرونده صراحتا به کودک آزاری و شکنجه هانیه اعتراف کرده است، گفت: درصورتی که تشخیص داده شود، متهم برای بررسی‌های روانی به پزشکی قانونی معرفی خواهد شد.

بازپرس دادسرای ناحیه29 تهران تصریح کرد: با توجه به اطلاعات موجود، یک بار در 15 اسفند سال گذشته مأموران اورژانس اجتماعی بهزیستی برای کمک به هانیه به خانه آنها مراجعه کرده‌ بودند اما به‌دلیل نداشتن حکم قضایی نتوانسته بودند اقدام لازم را انجام دهند که این موضوع جای گله‌مندی دارد زیرا در تهران دادسرای ناحیه 29 موظف به رسیدگی به اینگونه پرونده‌هاست و مأموران بهزیستی به جای مراجعه به دادسرای ناحیه 16 باید به این دادسرا مراجعه می‌کردند و حکم لازم را می‌گرفتند که در آن صورت احتمال داشت آزاری که این دختربچه دیده بود، بسیار کمتر از حالا باشد.

کد خبر 133165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز