مدیرکل سجلی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: شناسنامه‌های رایانه‌ای در همه ادارات ثبت احوال سراسر کشور صادر می‌شود.

شناسنامه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محسن اسماعیلی گفت: براساس این طرح که سال گذشته فقط در ادارات ثبت‌احوال مراکز استان‌ها به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمد، شناسنامه‌های کنونی به شناسنامه‌های جدید رایانه‌ای تبدیل می‌شود. وی افزود: از امسال، فقط شناسنامه‌های جدید صادر می‌شود و دیگر شناسنامه‌های فعلی صادر نخواهد شد.

مدیرکل سجلی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه شناسنامه‌های جدید با هدف ارتقای ویژگی‌های امنیتی صادر می‌شود، افزود: این شناسنامه‌ها هم‌اکنون برای کسانی که شناسنامه آنان تغییر نام، ایراد نوشتاری و تغییر عکس دارد و یا به هر دلیلی مخدوش یا مفقود شده است، صادر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه از سال آینده، به مرور همه شناسنامه‌های قبلی جمع و جای آنها شناسنامه‌های جدید رایانه‌ای صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر، اگر کسی بخواهد شناسنامه خود را تغییر دهد، در هیچ جای کشور، شناسنامه‌های فعلی صادر نمی‌شود. همچنین کسانی که شناسنامه آنها مشکلی ندارد، برای تغییر اقدام نکنند، زیرا شناسنامه‌های فعلی همچنان تا زمان اعلام فراخوان معتبر خواهد بود.

اسماعیلی افزود: شناسنامه‌های جدید نوزادان که از سال75 صادر شده و الان به سن 15سالگی رسیده‌اند نیز امسال تبدیل به شناسنامه‌های جدید رایانه‌ای می‌شود. اسماعیلی افزود: برای صادر‌شدن این شناسنامه‌ها، از افراد 2هزار تومان و برای کسانی که نخستین بار المثنی این شناسنامه‌ها را دریافت کنند، 10هزار تومان و برای کسانی که برای بار دوم المثنی دریافت کنند، 20هزار تومان گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنان برای نوزادان شناسنامه‌های دو برگی جدید صادر می‌شود، گفت: همه نوزادانی که شناسنامه دو برگی دارند، پس از رسیدن به سن 15سالگی شناسنامه دو برگی آنان اخذ و به جای آن شناسنامه‌های جدید رایانه‌ای صادر خواهد شد.

کد خبر 133157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز