همشهری‌ آنلاین : معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: در حال حاضر با توجه به حدود 250 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها می‌توانیم کلیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را در دانشگاه‌های داخلی بپذیریم.


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود ملاباشی در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کردستان در سخنانی از ایجاد ظرفیت برای جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه تحصیل افراد در دانشگاه‌های خارج از کشور امری طبیعی است و این کار برای نگهداری مرزهای دانش باید صورت گیرد گفت: ما وظیفه داریم ظرفیت مناسب پذیرش دانشجو را در آموزش عالی کشور ایجاد کنیم و این دانشجویان هستند که تحصیل در داخل و یا خارج از کشور را انتخاب می کنند.

14 هزار دانشجوی آمریکایی در چین تحصیل می‌ کنند


وی در ادامه افزود: به عنوان مثال در حال حاضر 14 هزار دانشجوی آمریکایی در چین تحصیل می‌کنند که این مسئله به معنای ضعف علمی دانشگاه‌های آمریکا نیست بلکه باید نقاط قوت این مسئله را نیز پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بعضا به علت عدم مراجعه دانشجویان ایرانی به پایگاه‌های آمارگیری و رایزنان علمی کشورمان در کشور های دیگر نمی‌توانیم آمار صحیحی از تعداد دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می ‌کنند، داشته باشیم، گفت:‌ در حال حاضر با توجه به حدود 250 هزار صندلی خالی در دانشگاه ها می‌توانیم کلیه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را در  دانشگاه های داخلی بپذیریم.

20 درصد دانشجویان ایرانی خارج کشور در تحصیلات تکمیلی درس می خوانند


معاون دانشجویی وزیر علوم با بیان اینکه 20 درصد دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل هستند گفت: این دانشجویان می توانند از طریق سایت وزارت علوم، تقاضای پذیرش در دانشگاه‌های داخل را ارائه دهند و یک هفته بعد مکاتبات پذیرش آن در اختیار فرد و دانشگاه مقصد قرار می‌گیرد.

دکتر ملاباشی با تاکید بر ایجاد نشاط و شادابی در محیط دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از بسترهای اصلی طرح مباحث و انتقادات منطقی طرفین مناظرات است که می تواند ضمن افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی دانشجویان فضای نقد سازنده را فراهم کند.

وی افزود : پس از بررسی‌ها و آسیب شناسی‌های انجام شده مشخص شده که انجام مواردی از قبیل گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی، ایجاد کرسی های نظریه پردازی، آموزش مهارت های زندگی، ایجاد کانون های علمی و فرهنگی و فعالیت های علمی پ‍ژوهشی دانشجویان می تواند در ایجاد فضای پر نشاط در دانشگاه‌ها موثر باشد.

کد خبر 133085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز