همشهری‌آنلاین: پپ گواردیولا سرانجام در دربی ال کلاسیکو مغلوب شد تا کهکشانی‌ها پس از سه سال طعم شیرین بالا بردن نخستین جام قهرمانی را با چاشنی کنار زدن حریف سنتی خود بچشند.

Lionel Messi

   ال کلاسیکو - تاریخچه یک دشمنی

در پرده‌ی دوم از قدرت نمایی غول های اسپانیا تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه مستایا فینال جام حذفی را برگزار کردند که این ماراتن فوتبالی در پایان با گل کریستیانو رونالدو در دقیقه‌ی 102 به سود سپیدپوشان پایتخت نشین به پایان رسید تا گواردیولا سرانجام در هفتمین حضورش روی نیمکت تیم کاتالانی طعم شکست مقابل رئال مادرید را بچشد.

در نیمه‌ی نخست بازی، پرس تمام زمین و دوندگی بی امان بازیکنان رئال مادرید موتور بازیسازی بارسلونا را از کار انداخت و رئالی‌ها با وجود کمتر در اختیار داشتن توپ و میدان صاحب موقعیت های خطرناکی شدند.

با آغاز نیمه‌ی دوم و تحلیل رفتن انرژی بازیکنان رئال مادرید، بارسلونا بازی همیشگی‌اش را انجام داد اما نتوانست دروازه‌ی کاسیاس را باز کند. در تنها باری که آبی - اناری ها توانستند توپ را از خط دروازه عبور دهند، کمک داور پرچمش را به نشانه‌ی آفساید بالا برد و گل پدرو را به درستی به دلیل آفساید مردود کرد.

real madrid

بازی به وقتهای تلف شده کشیده شد؛ در نیمه‌ی نخست در حالی که انتظار می‌رفت بارسلونا با ادامه‌ی روند هجومی به گل برسد، رئال مادرید سه دقیقه مانده به پایان وقت اضافی نیمه‌ی اول با ضربه‌ی سر موفق به گلزنی شد.

دنی آلوز که در این بازی پراشتباه نشان داده بود، روی کار یک و دوی مارسلو و دی ماریا جا ماند و سانتر مهاجم آرژانتینی درست روی سر رونالدو فرود آمد. پینتو هم نتوانست مانع از فروریختن دروازه‌اش شود.

Barcelona's goalkeeper Jose Manuel Pinto (R) fails to stop a goal from Real Madrid's Cristiano Ronaldo (L) in extra time during their King's Cup final soccer match at Mestalla stadium in Valencia April 20, 2011. Also in the picture is Barcelona's Adriano (21).

حملات بارسلونا در ادامه نتیجه‌ای نداشت. در حالی که گمان می رفت در نیمه‌ی دوم وقت اضافی به علت تعویض زیاد و مصدومیت چندباره‌ی بازیکنان رئال مادرید زمان زیادی به عنوان وقت اضافه محاسبه شود، ماینکو که در این دیدار بر خلاف گذشته علاقه‌ای به استفاده از کارت‌هایش نداشت، در دقیقه‌ی 121 در سوت خود دمید تا مورینیو در گرفتن اولین جام از همتای جوان خود پیش بیفتد.

پپ-مورینیو

پپ گواردیولا - خوزه مورینیو / رئال مادرید آخرین بار در سال 1993 قهرمان کوپا دل ری شده بود.

کد خبر 132991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز