همشهری آنلاین: مقامات مانیل برای جلوگیری از قانون‌شکنی رانندگان در پایتخت فیلیپین که سرعت آنها گاه مو را بر تن راست می‌کند، عکس‌های وسائل نقلیه با سرعت غیرمجاز را در یک وب‌سایت رسمی قرار خواهند داد.

Manila

به گزارش خبرگزاری فرانسه گذاشتن این عکس‌ها، به همراه فهرست سرعت وسائل نقلیه و زمان و تاریخ گرفته شدن عکس‌ها،‌ بر روی این وب‌سایت به این قصد انجام می‌شود که با شرمنده کردن یا حتی ترساندن رانندگان آنها را وادار کند درست‌تر رانندگی کنند.

وب‌سایت "مرجع توسعه کلان‌شهر مانیل" عکس‌های رشته‌ای از ماشین‌های سواری، وانت‌ها و اتوبوس‌ها که پلاک شناسایی آنها قابل مشاهده است، را نشان می‌دهد که بوسیله دوربین‌های ضدسرعت غیرمجاز گرفته شده است.

رئیس این سازمان، فرانسیس تولنتینو، در بیانیه‌ای گفت این عکس‌ها بخشی از نظام خودکار جدیدی هستند که در آن برگه‌های جریمه سرعت غیرمجاز به جای تحویل در صحنه به رانندگان برای آنها فرستاده می‌شود.

تولنتینو گفت: "هنگامی که عکس ماشین راننده‌ای بوسیله دوربین‌ها ضبط شود،‌ راه فراری وجود ندارد."

به گفته او تا به حال عکس بیش از 7000 راننده با این دوربین‌ها گرفته شده است و به خاطر عبور آنها از حد مجاز سرعت 60 کیلومتر در ساعت در آن بخش کلان‌شهر مانیل برای‌شان برگ جریمه فرستاده شده است.او بدون توضیح بیشتر گفت که در نتیجه به راه‌اندازی این سیستم شمار تصادفات در آن بزرگراه کاهش یافته است.

سیستم عکاسی خودکار از رانندگان متخلف تنها در خیابان 12 کیلومتری کامن‌ولث، که محل تصادفات مکرر به خاطر سرعت غیرمجاز بوده است، به کار انداخته شده است.

اما تولنتینو گفت در حال بررسی به راه انداختن این سیستم در بزرگ‌راه‌های عمده دیگر در این شهر شلوغ 11 میلیون نفری است.

کد خبر 132633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز