وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در همه استان‌های کشور دانشگاه ویژه فرهنگیان ایجاد می‌شود و از اول مهر ماه آینده قابلیت جذب دانشجو را خواهند داشت.

دانشگاه

حمیدرضا حاجی بابایی در دیدار با فرهنگیان منتخب سیستان و بلوچستان افزود: با مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از امسال همه دانشگاه‌های تربیت معلم که پیش از این زیرنظر وزارت علوم فعالیت می‌کردند، تحت نظارت آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت.وی از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم‌سازی‌ مدارس سراسر کشور در بودجه امسال خبر داد و گفت: با وجود 12 میلیون دانش‌آموز، ساخت مدارس و تجهیز همزمان آنها به تمامی امکانات آموزشی مهم‌ترین اولویت کاری امسال آموزش و پرورش است.

وی افزود: به‌زودی 32 ساختمان آموزشی توسط این وزارتخانه در هر یک از مراکز استان‌های کشور با نماد معماری اسلامی - ایرانی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان بومی هر منطقه با تاریخ کهن سرزمینشان ساخته می‌شود. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 70 طرح آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش در کشور اجرا می‌شود، بر تغییر ساختار آموزش و پرورش، کتب درسی و برگزاری آزمون استخدامی برای تامین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش تاکید کرد.وی افزود: باید تا 3سال آینده تمام مدارس کشور به فناوری‌های جدید و سامانه هوشمند مجهز شوند.

کد خبر 132372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز