همشهری آنلاین : رییس کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام حضور معاونان پژوهشی و دانشجویی وزارت علوم در کمیسیون آموزش، گفت: برنامه‌های وزارت علوم در ابعاد تحقیقاتی، پژوهشی و دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه برنامه‌های دانشجویی و پژوهشی وزارت علوم در سال جدید توسط معاونین وزارت علوم به کمیسیون ارایه شد.

به گفته وی، در امور پژوهشی گزارش‌ها حاکی از اتمام تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بود، لذا تاکید کردیم وزارت علوم تلاش کند تا دولت اولویتی برای تصویب این آیین‌نامه قائل شود که همزمان با تصویب لایحه بودجه در مجلس حمایت از این شرکت‌ها آغاز شود. چراکه کمیسیون آموزش پیشنهاد داده است تا یک‌هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی یا حساب ذخیره ارزی برای اختصاص به صندوق شکوفایی و نوآوری که در چارچوب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شده است، در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: در ادامه جلسه بر تشکیل مرتب جلسات شورای عالی عتف تاکید و مقرر شد این شورا با توجه به مسوولیت‌هایی که هم در قانون برنامه پنجم و هم سایر قوانین بر عهده دارد بیش از گذشته فعال شود.

عباسپور ادامه داد: گزارشی هم در خصوص انتخاب قطب‌های علمی و دانشگاه‌های برتر ارایه شد اما به دلیل محدودیت زمان بحث خاصی صورت نگرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مورد امور دانشجویی معاون مربوطه در این جلسه عنوان کرد بر اساس برنامه و مصوبه دولت، سازمان دانشجویی تشکیل شده و منتظریم چارت تشکیلاتی آن به تصویب معاونت نیروی انسانی رییس جمهور برسد. بر اساس قانون برنامه 20 درصد از خدمات در امور دانشجویی باید به بخش خصوصی واگذار شود که برنامه‌ریزی‌هایی برای تحقق این امر انجام شده است.

رییس کمیسیون آموزش در خاتمه با بیان اینکه معاونین وزارت علوم از تدوین برنامه‌هایی برای کاهش آثار هدفمند کردن یارانه‌ها در مسایل دانشجویی خبر می‌دادند، گفت: وزارت علوم برنامه‌هایی تدوین کرده تا بتواند از اعتباراتی که از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد از طریق صندوق رفاه دانشجویی، دانشجویان را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.  

کد خبر 132231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز