مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح‌های سال 89 فقط تا پایان فروردین اعتبار دارند و متقاضیان طرح نیز تا 31 همین ماه برای ارسال مدارک مهلت دارند.

آرم طرح ترافیک

 معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجوزهای طرح ترافیک سال 89 تنها تا 31 فروردین ماه اعتبار خواهد داشت و تمدید نخواهد شد، گفت: تمامی متقاضیان دریافت آرم که تاکنون نسبت به ارایه مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک اقدام نکرده‌اند تا 25 فروردین ماه برای ارایه مدارک خود فرصت دارند تا بتوانند پیش از اتمام فروردین ماه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک سال 90 را دریافت کنند.

 وحید نوروزی، اظهار کرد: تمامی افراد حقیقی که تا 16 فروردین ماه نسبت به ارایه مدارک خود به دفاتر خدمات الکترونیک شهر اقدام کرده‌اند، آرم های طرح ترافیک برایشان چاپ و آماده تحویل است که می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک مجوزهای سال 90 را دریافت کنند.

 وی ادامه داد: تمام رسانه‌های گروهی که کد رهگیری خبرنگاران خود را اعلام و در سایت شهرداری تهران نیز مورد تایید قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و ارایه مدارک مورد نیاز و کارت خبرنگاری و یا معرفی نامه معتبر نسبت به دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام کنند.

 نوروزی با بیان اینکه افراد حقوقی هم که جزو سهمیه‌ بگیران هستند و نسبت به ارایه مدارک خود اقدام کرده‌اند، امروز مجوز طرح ترافیک برایشان چاپ خواهد شد، گفت: این افراد ظرف 48 ساعت آینده می‌توانند مجوز خود را از دفاتر خدمات الکترونیک شهر دریافت کنند.

 معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ارگان‌ها و نهادهایی که جزو سهمیه بگیران هستند چنانچه تا 25 فروردین نسبت به ارایه مدارک خود اقدام نکنند، سهمیه آنها به سایر بخش‌ها و افراد متقضی واگذار خواهد شد.

 وی با تاکید بر اینکه تعداد متقاضیان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 90 بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بوده است در حالیکه سهمیه ابلاغی از سوی وزارت کشور حتی یک عدد نیز افزایش نداشته است، گفت: به دلیل افزایش محدوده زوج و فرد و همچنین با توجه به اعمال محدودیت برای تردد خودروها در سال گذشته در روزهایی که آلودگی هوا زیاد بود، امسال شاهد افزایش قابل توجه تعداد متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک بودیم.

 وی در مورد برخی از ارگان‌های دولتی که تاکنون عوارض خودرو به شهرداری را پرداخت نکرده‌اند، گفت: پرداخت عوارض از سوی تمامی خودروها عین قانون است و همه مکلف به رعایت قوانین هستند. در این مورد نیز فرقی بین شهروندان و ارگان‌های عمومی و دولتی وجود ندارد.

 نوروزی با بیان اینکه پرداخت عوارض از سوی خودروها به دلیل این است که تک تک خودروها در ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، ترافیک و مشکلات و معضلات برای شهر و شهروندان نقش دارند و پرداخت عوارض می‌تواند جبران تنها بخش کوچکی از خساراتی باشد که خودروها برای عموم مردم ایجاد می‌کنند گفت: هیچ ارگانی نمی تواند بگوید که عوارض خودرو نمی پردازد و قانون مستثنی نمی‌پذیرد.

کد خبر 132038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز