همشهری آنلاین: یک گروه نمایشی ایران با رکاب زدن دوچرخه پیام صلح و دوستی ایرانیان را به مردم بیش از 25 کشور جهان در قالب یک نمایش زنده عروسکی ابلاغ می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حرکت گروه نمایشی چهارپایه بهار سال آینده از ایران آغاز و طی آن نمایش زنده و عروسکی رنگین کمان به شیوه بی‌کلام، آهنگین و میدانی در کشورهای اروپایی اجرا می‌شود.

رنگین کمان آغاز زندگی چهار نژاد بشر را نشان می‌دهد که می‌خواهند در کنار یکدیگر مسالمت‌آمیز زندگی کنند ولی نیروی شر تلاش می‌کند آنها را از هم دور نگاه دارد و این اختلاف با دمیدن ذهنیت استفاده از تفنگ در ذهن آنها جنگ و درگیری و کشمکش را در پی دارد در نهایت آنها بر اساس ندای درونی به هم نزدیک می‌شوند و تفنگ را در تابوتی به خاک می‌‌سپارند.

این نمایش به گفته علی پورطبیب طراح، نویسنده و کارگردان آن، پیام صلح و دوستی مردم ایران را با روشی کاملاً‌ نمادین به گوش مردم جهان خواهد رساند پیامی که به بیان او یک گروه نمایش آزاد می‌تواند به بهترین صورت آن را منتقل کند.

این هنرمند ایرانی در تشریح برنامه حرکت گروه خود توضیح داد: نمایش به تازگی توسط شورای تصویب متون نمایشی مرکز تئاتر کانون به تصویب رسیده است و گروه با هدف اشاعه و به تصویر کشیدن فرهنگ دینی و صلح‌جویانه ایرانیان مسلمان و با همراهی خودرویی واگن دار و با رکاب زدن دوچرخه به شکل نمادین از کشوری به کشوری دیگر مسیر ایران-اروپا را طی می‌کند.

وی ادامه داد: دوچرخه‌ها هر یک به رنگ پوست یکی از نژادهای انسان‌های ساکن در روی کره زمین انتخاب شده است و گروه طی 90 تا 100 روز به احتمال زیاد کشورهای ترکیه، یونان، آلبانی، مقدونیه، بلغارستان، رومانی، یوگسلاوی، بوسنی، کروواسی،‌ اسلونی، مجارستان، اسلواک، چک، اتریش،‌ لیختن‌اشتاین، سوئیس، ایتالیا،‌ فرانسه،‌ آندورا، اسپانیا، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، هلند، آلمان، لهستان، لیتوانی،‌ لاتویا، بلاروس،‌ اوکراین، روسیه، گرجستان و آذربایجان را رکاب خواهند زد و از طریق ارمنستان وارد ایران خواهند شد.

از نکات جالب این حرکت هنری دفن تابوت حاوی تفنگ در صحنه نمایش با همراهی تماشاگران است که پس از آن این تابوت قرار است به موزه‌های جنگ کشورهای مختلف دنیا هدیه شود.

سرپرستی گروه و مشاوره و دستیاری کارگردانی نمایش رنگین‌کمان را رضا آحادی، طراحی حرکت‌ها را بهزاد جاودانفر، آهنگ‌سازی را فرزاد ورزنده‌آذر، طراحی لباس، پوستر و بروشور را ساناز بختیارجم و عروسک‌گردانی را علی شریفی بر عهده داشته‌اند.

مهدی زمین‌پرداز، مهدی حبیبی‌تبار، سعید طهرانی، حسین آذرگون، بهزاد جاودانفر، علی شریفی، رضا آحادی و مجید عبدی خلیفه نیز در نمایش رنگین‌کمان به ایفای نقش و بازی‌گری خواهند پرداخت.

کد خبر 13198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز