پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن وشهرسازی بر غیر قانونی بودن خرید و فروش زمین های قولنامه‌ای تاکید کرد و از مردم خواست از خرید و فروش این زمین‌ها خودداری کنند.

علی نیکزاد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی، علی نیکزاد گفت: افرادی که زمین‌های قولنامه‌ای را خرید و فروش می‌کنند، یقین داشته باشند که بالاخره با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید اندوخته مالی خود را در اختیار کسانی که اقدام به فروش زمین‌های قولنامه‌ای می‌کنند، قرار دهند، تصریح کرد: با واحدهای مسکونی که ساخت آنها از پارسال آغاز شده است، امسال واحدهای مسکونی در دست ساخت کشور به 2 میلیون و 600 هزار واحد می‌رسد و افراد می‌توانند به جای پرداخت هزینه برای خرید زمین قولنامه‌ای، در طرح مسکن مهر صاحب خانه شوند.

نیکزاد در ادامه از مبارزه با زمین خواری به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه وزارت مسکن یاد کرد و افزود: پرونده‌های در دست پیگیری این وزارتخانه در بحث زمین خواری به بیش از 23 هزار فقره می‌رسد که ارزش برخی از آنها بالای 500 میلیارد تومان است.

وی بر تلاش وافر وزارت مسکن و ادارات حقوقی آن در استان‌ها و شورای حفظ حقوق بیت‌المال مستقر در تهران برای مبارزه با زمین خواری تأکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه قضایی مساعدت لازم را برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و مبارزه با زمین خواری دارد.

کد خبر 131605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز