همشهری آنلاین: جفری مارتین با دوربین عکاسی روباتیک‌اش در یکی از عصرهای فوریه پس از ورود به کتابخانه‌ای 868 ساله متعلق به عصر باروک، موفق شد بزرگ‌ترین عکس داخلی جهان را به ثبت برساند

به گزارش خبرگزاری مهر،  قرار گرفته است و به نظر نمی‌آید "جفری مارتین" عکاس 34 ساله در زمان عکاسی از این کتابخانه عظیم توجهی به نادر بودن کتاب‌ها، دکوراسیون مجلل و مجسمه‌های زیبای موجود در کتابخانه داشته است ولی در عوض تنها با دقت به صدای شاتر دوربین کانن 550D و کنترل کننده روباتیک آن گوش فرا داد تا بتواند چنین عکس وسیعی را تکمیل کند.

 

این عکس که به گفته مارتین بزرگ‌ترین عکس داخلی در جهان به شمار می‌رود 360 درجه را پوشش داده و وضوح آن 40 هزار مگاپیکسل است. نسخه نهایی این عکس پانوراما شاهکاری است که می‌توان هر نقطه از آن را تا بی نهایت بزرگ‌نمایی کرد و حتی عنوان کتاب‌های خطی و بسیار نادر موجود در کتابخانه را از نزدیک خواند.

برای ثبت این تصویر، عکاس کنترل کننده GigaPanBot را به گونه‌ای تنظیم کرد که عکاسی را از بالاترین نقطه کتابخانه آغاز کند و به صورت ردیفی به عکسبرداری ادامه دهد. عکاسی از این فضا پنج روز ادامه داشته است.

به گفته مارتین، دوربین عکاسی وی کم ارزش‌ترین کالایی بوده که در اتاق کتابخانه وجود داشته است و از این رو پس از اتمام روز اول عکاسی، وی از اینکه دوربین‌اش را در کتابخانه رها می‌کرد احساس نگرانی نداشت. به گفته مارتین این احساس امنیت یکی از مزیت‌های عکاسی از یک کتابخانه متعلق به قرن 18 میلادی است.

طی این پنج روز دو هزار و 947 عکس از کتابخانه به ثبت رسید که تصحیح رنگ و نوردهی فایل‌های خام این تصاویر نیز به تنهایی یک روز کامل را به خود اختصاص داد. مارتین برای سر هم کرده این چند هزار عکس 111 ساعت زمان صرف کرده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۰