هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر با یادآوری اقداماتی که شهرداری برای سینما و سینماگران به انجام رسانده، بیان کرد:

عزت الله انتظامی

معتقدم شهری که ما در آن زندگی می‌کنیم می‌تواند سرشار از دوستی، محبت، مهر و راستی باشد.عزت‌الله انتظامی، رئیس افتخاری جشنواره فیلم شهر گفت: به‌نظرم جشنواره فیلم شهر یکی از ابتکارات شهرداری تهران محسوب می‌شود و امیدوارم به مرور زمان با همکاری که میان من و این جشنواره صورت گرفته است فعالیت‌های مناسبی برای رسیدن به اهداف مشخص شده به انجام رسانیم.

وی با اشاره به جایگاه سینما در دستیابی به شعار شهری انسانی برای انسانی شهری، توضیح داد: شهرداری مسئولیت بسیاربزرگی بردوش دارد ومعتقدم آقای قالیباف می‌تواند به کمک نیروهای انسانی خود به اهدف جشنواره فیلم شهر دست پیدا کند. رئیس افتخاری جشنواره فیلم شهر با یادآوری اقداماتی که شهرداری برای سینما و سینماگران به انجام رسانده، افزود:

سینما آزادی در حالی از سوی شهرداری ساخته شد که سال‌ها زمین آن به‌صورت بایر افتاده بود و در ادامه اقدامات فرهنگی و هنری بسیار دیگری نیز به انجام رسید. استاد انتظامی با تاکید براینکه این روزها رفتارهای انسانی میان شهروندان تهرانی رو به کاستی می‌رود، بیان کرد: جوان‌ها آن طورکه باید رعایت حال بزرگان خود را نمی‌کنند.

به یاد دارم استادم، مرحوم عبدالحسین نوشین دراین باره به شاگردانش گفت: قبل از آنکه هنرمند باشید، آدم باشد و خصایل انسانی خود را در هیچ شرایطی از دست ندهید. وی افزود: متأسفانه ما به‌عنوان مردم این نسل اخلاقیات را فراموش کرده‌ایم چراکه با هم به درستی رفتار نمی‌کنیم و نسبت به یکدیگر رحم ومحبت نداریم و کافی است تنها یک روز در تهران رانندگی کنید تا حرف هایم برایتان محرز شود. به اعتقاد استاد انتظامی اگر نیت شهرداری دررسیدن به اهداف مذکور جدی باشد می‌تواند با گذشت مبانی اخلاقی بسیار فاخری را در فرهنگ شهروندان بگنجاند.

رئیس افتخاری جشنواره فیلم شهر با بیان اینکه شهر ما نسبت به گذشته تغییرات شگرفی پیدا کرده است، گفت: توجه به فعالیت‌های فرهنگی در دوران آقای قالیباف افزایش پیدا کرده است زیرا من به همراه یکی از دوستان خود در دوره مدیریت یکی از شهردارهای سابق تلاش کردیم تا سالن تئاتری در نزدیکی موزه هنرهای معاصر بسازیم اما آقای شهردار با ما همکاری نکردند. وی دراین باره ادامه داد:

با توجه به اقدامات فرهنگی مدیران شهرداری در این سال‌ها 2سالن تئاتر در ایرانشهر بازگشایی شد و پردیس‌های سینمایی بسیاری در کنار دیگر اقدامات شهری مانند گسترش مترو شهری و... به بهره‌برداری رسیده‌اند البته معتقدم شهری که ما در آن زندگی می‌کنیم می‌تواند سرشار از دوستی، محبت، مهر و راستی باشد. استاد انتظامی در پایان صحبت‌های خود، گفت: محبت آقای قالیباف به هنرمندان پیشکسوت بسیار است و من از طرف همه از او تشکر می‌کنم.

از سوی دیگر 30 فیلمنامه بخش دانش‌آموزی جشنواره محله چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با قابلیت دانلود و به‌منظور استفاده علاقه‌مندان، روی سایت این جشنواره قرار گرفت. این فیلمنامه‌ها به سرپرستی فرهاد توحیدی در قالب کارگاه آموزشی برای ساخت در بخش دانش‌آموزی جشنواره فیلم شهر در اختیار شرکت‌کنندگان آن قرار داده می‌شود.

کد خبر 131521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز