سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

اگر مایلید که به‌طور طبیعی بلندقدتر شوید، باید زمانی را به تحقیق در مورد گزینه‌های موجود اختصاص دهید.

پسر - بسکتبال

 محصولات فراوانی وجود دارند که برای رساندن شما به حداکثر قد ممکن طراحی شده‌اند، اما تنها تعداد اندکی از این محصولات واقعا مؤثر واقع می‌شوند و تنها یک یا دو مورد از آنها به‌سرعت عمل می‌کنند. رشد، یک فرایند طبیعی است که برای رسیدن به پتانسیل قد، باید کاملا درک شود.

فرایند رشد

به گزارش ایزاین آرتیکلز، رشد به ساختار ژنتیک، رژیم غذایی و محیط زندگی بستگی دارد. اگرچه ممکن است شما از نظر ژنتیک قابلیت رسیدن به یک قد خاص را داشته باشید، اما اگر برای مثال غذای کافی نخورید یا در یک محیط پرجمعیت زندگی کنید، ممکن است به‌سادگی نتوانید به بالاترین پتانسیل قدتان دست یابید. نخستین گام برای کمک به بلندشدن قدتان این است که رژیم غذایی و محیط زندگی خود را ارزیابی کنید. برنامه غذایی شما یکی از ساده‌ترین مواردی است که می‌تواند تغییر کند و به شما در رسیدن به حداکثر قد ممکنی که مطابق با ساختار ژنتیک‌تان است ،کمک کند.

با این وجود، یک نکته مهم این است که رشد شما در زمان خاصی از زندگی‌تان متوقف می‌شود. اغلب، در پایان بلوغ، نشانه‌های پایان فرایند رشد نیز ظاهر می‌شود لذا برای اینکه بلندقدتر شوید باید در طول و قبل از دوران بلوغ یک رژیم غذایی خوب و مناسب داشته باشید. چنانچه شما قبلا این دوران را سپری کرده‌اید و مایل به افزایش قدتان هستید، بنابراین باز هم باید برنامه غذایی‌تان را تغییر دهید و ورزش کنید تا بتوانید به حداکثر قدتان برسید.

رژیم غذایی و ورزش

این گزارش می‌افزاید، بسیاری از مردم معتقدند که ورزش- به‌ویژه یوگا- راه آسانی برای بلندقدترشدن است. یوگا و ورزش‌های دیگر باعث می‌شوند که عضلات شما قوی و کشیده شوند و به آنها اجازه می‌دهند که از استخوان‌ها و سنگینی وزن بدنتان بهتر محافظ کنند. وقتی عضلاتتان قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند، از چارچوب بدنی‌تان نیز که قرار است ظاهر بلندتر به‌خود بگیرید بهتر محافظت می‌شود. شما همچنین باید از ویتامین‌های مناسب در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید تا بتوانید به حداکثر قد ممکن برسید و در محیطی بدون تنش و استرس یا حداقل کم‌تنش زندگی کنید.

اگر می‌خواهید قدتان بلندتر شود باید واقف باشید که همه ویتامین‌های گروه B نقش مهمی را در بلندی قد شما ایفا می‌کنند. برای مثال، بدن شما از ویتامین B12 برای تسهیل رشد و داشتن انرژی بیشتر استفاده می‌کند. این ویتامین یکی از ویتامین‌هایی است که اکثر اوقات در رژیم‌های غذایی و حتی در میان گیاه‌خواران فراموش می‌شود. مهم نیست که در چه گروه سنی قرار دارید؛ اگر می‌خواهید بهتر به‌نظر برسید و احساس بهتری داشته باشید باید بدانید که رعایت یک رژیم متعادل یک ضرورت مطلق است. به‌طور کلی تحقیق در مورد رژیم مورد نیاز برای به‌حداکثررساندن قد به شما کمک می‌کند که از انرژی بیشتر و احساس بهتری نیز برخوردار شوید.

گزینه‌های دیگر

اگر به این توصیه‌ها عمل کردید و به قد مورد نظر خود نرسیدید، می‌توانید گزینه‌های دیگری را در نظر گیرید. برای مثال، کفی‌های مخصوصی وجود دارند که شما می‌توانید در کفش‌های خود قرار دهید و 5 یا چند سانتی‌متر بیشتر قدتان را بلند‌تر کنید. خیلی از مردم برای بلند‌ترکردن قدشان به این کفی‌ها متکی هستند؛ زیرا آنها راهی ساده، ارزان‌قیمت و مؤثر برای افزایش سریع قد هستند.

کد خبر 131462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز