یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

محمد ملاحسینی: رضا صفدری ۲۲ بهمن سال ۱۳۴۲ در تهران به دنیا آمد

رضا صفدری

وی از سال 60 و در سن 17 سالگی به عنوان گزارشگر پشتیبان، وارد صدا و سیما شد. صفدری در سال 63 به رادیو رفت و با شبکه‌های تهران و ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه دوره کوتاهی را در دوبلاژ فعالیت کرد.

صفدری پس از تجربه کار دوبله و گویندگی رادیو، سال 1374 به طور جدی کارش را به عنوان مجری تلویزیون آغاز کرد.

رضا صفدری از مجریانی بود که در دهه 70 و با رواج برنامه‌های ترکیبی به شهرت و موفقیت فراوانی در تلویزیون رسید و بسیاری او را با اجرای متفاوتش در برنامه تا هشت و نیم به یاد می آورند.

صفدری سبک جدید اجرایش را که چندین سال در رادیو پایه‌گذاری کرده بود، در برنامه هشت و نیم تلویزیون به مرحله ظهور گذاشت و با همین اجرای متفاوت به مخاطبان معرفی شد.

صفدری همچنان به تجربه‌اندوزی ادامه داد و به سمت کار تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال و برنامه‌های ترکیبی رفت و معروف‌ترین سریالش، باغچه مینو بود که در سال 83 کارگردانی کرد و از شبکه تهران پخش شد.

اجرای برنامه‌های «شب‌های تابستان»، «شب‌های زمستان»، «تابستان 75»، «چراغ»، «30بهار»، «صبح انقلاب» و کارگردانی سریال «باغچه مینو»، «یه شب مهتاب» و تهیه‌گنندگی ـ کارگردانی و بازی در مجموعه‌ «بازیگر» از جمله فعالیت‌های وی در تلویزیون بود.

صفدری از سال 77 تا 81 اجرای نخستین برنامه‌ زنده‌ شبکه‌ جهانی جام جم به نام «ارتباط» را برعهده داشت. وی علاوه بر تهیه‌کنندگی و اجرا در تلویزیون، گاهی نیز برای رادیو برنامه‌سازی می‌کرد.

رضا صفدری مجری و تهیه‌کننده تلویزیون 10 فروردین سال 1390 بر اثر حمله قلبی درگذشت.

کد خبر 131269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز