یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی می‌شود نقاشی "اندی وارهول" از "الیزابت تیلور" تا 30 میلیون دلار به فروش برسد.

اندی وارهول

به گزارش ایسنا به نقل از سی.ان.ان، پس از درگذشت "الیزابت تیلور" بازیگر پیشکسوت سینما در روز 23 ماه مارس میلادی (3 فروردین‌ماه)، پیش‌بینی می‌شود پرتره‌ این هنرمند که توسط نقاش معروف "اندی وارهول" کشیده شده است، به قیمتی بین 20 تا 30 میلیون دلار به حراج برود.

قرار است تابلوی "لیز 5" در یک حراجی در روز 12 می (22 اردیبهشت‌ماه) به فروش برسد.

این اثر که یکی از نقاشی‌های" اندی وارهول" از این هنرپیشه‌ آمریکایی است، توسط" گاستیو جونز" کلکسیونر آثار هنری در این حراجی ارائه می‌شود.

"اندی وارهول" (1987 ـ 1928) هنرمند، نویسنده، فیلمساز و نقاش پیشرو آمریکایی از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه‌ 1950 در ایالات متحده بود. او شناخته‌شده‌ترین چهره‌ هنر پاپ و دارای اندیشه‌های بسیار آوانگارد بود.

هم اکنون بزرگترین موزه‌ دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد در پیتزبورگ پنسلوانیا موزه‌"اندی وارهول" است. او در 22 فوریه 1987 در نیویورک درگذشت و به خاک سپرده شد.

"الیزابت تیلور" از مشهورترین بازیگران انگلیسی‌الاصل سینمای هالیوود بود. وی در بسیاری از ماندگارترین فیلم‌های کلاسیک سینمای آمریکا که بعدها به دوران طلایی هالیوود مشهور شد به ایفای نقش پرداخت.

بازیگر فیلم‌هایی چون "گربه روی شیروانی داغ" و "بعضی‌ها داغشو دوست دارند" در طول دوران بازیگری‌اش دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود.

این بازیگر زن کهنه‌کار، 6 هفته قبل به علت مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرده و مدتی هم بستری شده بود. او چهارشنبه  23 مارس در بیمارستان "سدارز سینای" لس آنجلس درگذشت.

 

 

کد خبر 131228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز