شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: دیوید سیملان، قاتل سریالی سوایزلند که به اتهام قتل 28 زن و دختر بچه به اعدام محکوم شد به حکم قضات دادگاه، باید با طناب دار اعدام شود.

متهم

از آخرین سال‌های دهه 90، وقتی خانواده‌های ده‌ها زن و دختر نوجوان به مراکز پلیس سوایزلند - در آفریقای‌جنوبی - مراجعه کردند و از پلیس برای یافتن آنها کمک خواستند، کارآگاهان پلیس جنایی این کشور کوچک، تحقیقات گسترده‌ای را برای گشودن راز ناپدیدشدن عجیب این زنان آغاز کردند.

درحالی‌که گزارش‌های مربوط به ناپدیدشدن این زنان و دختران همچنان ادامه داشت، در آخرین ماه‌های سال 2001، کارآگاهان جنایی به سرنخ‌هایی دست پیدا کردند که نشان می‌داد مرد میانسالی به نام دیوید سیملان احتمالا در این ماجرا دخالت دارد. این مرد فردی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد بسیاری از ناپدیدشدگان در آخرین روز ناپدیدشدنشان با وی قرار ملاقات داشته‌اند.

فقط 28 نفر

این متهم به سرعت دستگیر شد و در بازجویی‌های پلیسی و قضایی با اعتراف به قتل زنان و دختران کم سن و سال، محل دفن تعدادی از قربانیانش را فاش کرد.با اعتراف‌های این مرد تبهکار اجساد 45 نفر و از جمله چند زن باردار در جنگل‌های اطراف منطقه مالکرنز در حاشیه شهر مانزینی - مهم‌ترین شهر سوایزلند - کشف شد اما مرد تبهکار در مراحل مختلف بازجویی ادعا کرد که تنها 28 زن را به قتل رسانده و بقیه اجساد توسط افراد دیگری در این منطقه دفن شده‌اند.

در جست و جوی کار

مرد جنایتکار که در تمامی مراحل بازجویی با خونسردی حرف می‌زد، به کارآگاهان پلیس جنایی سوایزلند گفت که وی طعمه‌های خود را از بین زنان جوانی انتخاب می‌کرده که در جست و جوی کار بودند. وی افزود: بعد از آنکه به آنها پیشنهاد می‌دادم کاری بسیار مناسب با حقوقی بالا برایشان دارم، آنها را به محل خلوتی می‌کشاندم و در آنجا ناگهان به آنها حمله‌ور می‌شدم و آنها را به قتل می‌رساندم و پس از آن اجسادشان را دفن می‌کردم.

با گذشت نزدیک به 10 سال از زمان دستگیری مرد تبهکار، سرانجام قضات دادگاه هفته گذشته به بررسی پرونده این مرد جنجالی پرداختند و باوجود آنکه از سال 1983 تا‌کنون هیچ حکم اعدامی در این منطقه به اجرا گذاشته نشده بود، وی را به اعدام با چوبه دار محکوم کردند.

قاضی جاکوبس آناندال - رئیس دادگاه - با اعلام اینکه مشخص نیست که مرد تبهکار به چه انگیزه‌ای قربانیانش را به قتل می‌رسانده است، گفت: اجساد هنگامی یافت شدند که به‌صورت بدی متلاشی شده بودند و بنابراین تشخیص اینکه آیا آنها قبل از مرگ مورد تجاوز قرار گرفته‌اند یا خیر، ممکن نیست ولی با این حال با توجه به جنایت وحشتناکی که وی مرتکب شده است، قضات دادگاه وی را به مرگ محکوم کردند.

بعد از صدور این حکم، خانواده‌های قربانیان با بیان اینکه این حکم باعث خوشحالی آنها شده است، گفتند که نمی‌توانند باور کنند که قضات دادگاه با توجه به آنکه سال‌هاست در این کشور حکم مرگ صادر نشده است، برای این متهم حکم اعدام صادر کرده‌اند.

کد خبر 131152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز