همشهری آنلاین:هلن صدیق بنای: جان ری جوان 17 ساله فلیپینی، نام خود را به عنوان کوتاهترین مرد جهان ثبت می‌کند.

جان ری بالوینگ نام پسر جوان 17 ساله است که شبیه به یک کودک و در قد و قواره یک کودک یکساله ریز نقش باقی مانده است. او تنها 56 سانتیمتر قد و 6 کیلو وزن دارد.

این جوان عجیب الخلقه در دهکده‌ای که کیلومترها از پایتخت فیلیپین دور است، بدنیا آمده و زندگی می کند. او بعد از گذشت 17 سال از عمرش، هنوز قادر به ایستادن بر روی پاهایش نیست. چرا که دچار درد بیش از حد در پاهایش می‌شود.

پدر او آقای رینالدو  یک آهنگر 37 ساله است. او برای گذران زندگی خانواده دائما در سفر است. او می گوید؛ پسرش از بدو تولد همیشه بیمار و رنجور بود. از طرفی چون محل زندگی آنها از شهر بسیار فاصله‌ داشت، مراجعه مکرر به پزشک برای آنها بسیار سخت بود.

مادر 35 ساله او هم می گوید: "بعد از گذشت دو سال از عمر پسرم، متوجه شدم او دیگر رشد نمی کند، با زحمت زیاد او را برای معاینه نزد پزشک بردم، ولی آنها تنها به دادن ویتامین اکتفا کردند. هر سال هم ویتامین‌ها را افزایش می‌دادند، بدون توجه به اینکه ما توان خرید، آن همه ویتامین را نداشتیم."

فرزندان دیگر آقای رینالدو سالم و در حال تحصیل در مدرسه هستند ولی جانری برادر بزرگتر آنها در منزل مطالعه می‌کند و توسط خواهر و برادران کوچکتر خود آموزش می‌بیند.

خانواده‌ او قصد دارند در ماه آینده یعنی 18 ژوئن، وقتی جانری به سن 18 سالگی رسید، نام او را به عنوان کوتاه ترین مرد جهان در کتاب رکوردهای گینس، ثبت کنند.

خود جان از اینکه کوتاهترین مرد جهان نامیده شده و ماه آینده برای همین لقب برایش جشن تاجگذاری می‌گیرند، بسیار خوشحال و هیجان زده است.

در حال‌حاضر لقب کوتاه‌ترین مرد جهان در کتاب رکوردها گینس متعلق به "کاگندرا ماگار"  اهل نپال است. او حدود 67.08 سانتیمتر قد و 6.5 کیلو وزن دارد. جان حدود 10 سانت از او کوتاه‌تر و چند کیلو سبک‌تر است.

http://deskofbrian.com

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز