وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به افزایش 24 درصدی بودجه سازمان بهزیستی در سال 90 وعده داد:

صادق محصولی

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال آینده حداقل 20درصد افزایش می‌یابد.صادق محصولی در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 98 درصد بودجه بهزیستی در سال 89 تخصیص یافته است و در بخش مستمری نیز تخصیص بودجه 100 درصد بوده است.
وزیر رفاه در ادامه به اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها اشاره و تاکید کرد: اجرای این قانون ضریب جینی را پایین می‌آورد و موجب کاهش شکاف طبقاتی در کشور می‌شود.

محصولی با اشاره به اینکه قدرت خرید اقشار محروم و نیازمند با اجرای این قانون افزایش یافته است، ضمن یک مقایسه عددی بین سطح درآمد یک خانواده مرفه و یک خانواده محروم، قبل و بعد از هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها این‌طور نتیجه‌گیری کرد که شکاف طبقاتی تقریبا نصف شده است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش پوشش بیمه اجتماعی در میان اقشار و صنوف کم‌درآمد، اظهار کرد: 50‌درصد سهم حق بیمه کارفرما در میان اصناف کم‌درآمد از محل هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها تامین می‌شود. به گفته وی، اعتبار لازم برای پوشش بیمه اجتماعی اقشار کم‌درآمد از سوی سازمان هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها به صندوق تامین اجتماعی ابلاغ شده است و دستگاه‌های متولی هریک از صنوف کم‌‌درآمد باید اسامی افراد فاقد بیمه اجتماعی را به این صندوق اعلام کنند.

کد خبر 130734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز