دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: غلامعلی طاهری هنرمند نقاش گفت: حدود 100 طرح نقاشی دیواری در کمیسیون هنری بنیاد شهید مورد بررسی قرار گرفت که 60 اثر تایید شد و در کمیسیون مشترک بنیاد شهید و سازمان زیباسازی درباره اجرای 22 طرح به توافق رسیدیم که اغلب این آثار اکنون با نظارت طراح اثر در مناطق مختلف تهران اجرا شده است.

نقاشی دیواری

به گزارش فارس،عضو شورای هنری بنیاد شهید و امور مستضعفان و جانبازان افزود: از میان این 22 طرح تنها چند اثر هنوز اجرا نشده است که به دلیل مشکلاتی چون مذاکره با مالک دیوار و اخذ مجوز لازم اجرای طرح مورد نظر به تعویق افتاده است.

طاهری گفت: آثار اجرا شده با مضامین شهادت، ایثار، پیروزی و ... برخی جایگزین نقاشی‌های دیواری قدیمی شده است که به مرور زمان دچار فرسودگی شده بود و برخی از طرح‌های قدیمی نیز مربوط به مقطع زمانی خاصی بود که با طرح‌های جدیدتر جایگزین شدند.

این هنرمند نقاش با اشاره به انتقاداتی که به برخی از طرح‌های نقاشی دیواری وارد می‌شد گفت: در گذشته طرح‌های نقاشی دیواری اجرا شده مورد انتقاد بسیاری از هنرمندان بود اما در اجرای این طرح‌های جدید،طراح اثر در اجرای آن نظارت داشت و با استفاده از هنرمندان و طراحانی که از اعضای انجمن نقاشان و یا استادان دانشگاه هستند این انتقادات را به حداقل رساندیم.

وی افزود: با اجرای این نقاشی‌ها در سطح شهر با تغییر چهره شهر در اماکن مختلف از جمله اتوبان شیخ‌ فضل‌الله و اتوبان مدرس رو به رو هستیم و امیدوار هستیم که با اجرای چنین برنامه‌هایی شاهد تحولی در فضای هنر شهری باشیم.

کد خبر 130445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز