رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در آستانه تعیین نرخ دستمزد و تعیین نرخ سود بانکی ، موضع بخش خصوصی را اعلام کرد.

محمد نهاوندیان با بیان اینکه افزایش سطح دستمزدها در سال آینده قطعی است در گفت‌وگو با مهر، افزود: اتاق بازرگانی نظرات کارشناسی خود را در رابطه با افزایش نرخ دستمزد در سال 90 ارائه کرده و موافق با افزایش نرخ دستمزد است. وی ادامه داد: در این راستا حتما باید نرخ دستمزد افزایش یابد و ملاحظات تورم در این افزایش دیده شود ولی این افزایش باید به نحو واقع بینانه‌ای باشد که به نرخ تورم، دامن نزند.

به اعتقاد نهاوندیان، راه معقول با پشتوانه کارشناسی باید برای افزایش نرخ دستمزد در سال 90 لحاظ شود. وی با بیان اینکه برخی کارفرمایان افزایش 15 درصدی نرخ دستمزد و برخی دیگر افزایش 5 درصدی را پیشنهاد داده‌اند، گفت: نظر اتاق رقمی بین این دو است؛ به‌نحوی که تورم در آن نیز لحاظ شود.به گزارش همشهری، شورای‌عالی کار امروز دوشنبه دستمزد سال 90 کارگران را تعیین خواهد کرد. دولتی‌ها با افزایش دستمزدها مخالفت کرده‌اند.

کاهش نرخ سود و سپرده بانکی برای سال 90

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای پول و اعتبار همچنین در آستانه جلسه فوق‌العاده این شورا برای تعیین نرخ جدید سود بانکی درخواست کرد که نرخ سود و سپرده بانکی برای سال آینده کاهش یابد.
محمد نهاوندیان ادامه داد: نرخ سود بانکی به‌طور قطع باید کاهش یابد ولی راه دستیابی به کاهش قیمت‌ها در تمامی حوزه‌های فعالیت اقتصادی افزایش رقابت است؛ به این معنا که باید رقابت در حوزه فعالیت‌های بانکی نیز صورت گیرد.

کد خبر 130388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز