به گفته وزیر رفاه و تامین اجتماعی ضریب نفوذ بیمه‌های درمانی در کشور به بیش از 92 درصد رسیده است که تا پایان برنامه پنجم به 100 درصد می‌رسد.

دفترچه بیمه درمانی

صادق محصولی در همایش «هدفمندی یارانه‌ها و نظام سلامت» افزود: با اجرای بیمه ایرانیان اکنون هیچ فردی نمی‌تواند ادعا داشته باشد که به‌دلیل فقر نمی‌تواند بیمه پایه داشته باشد. به این ترتیب هر فردی می‌تواند با مراجعه به بیمه خدمات درمانی 50 درصد حق بیمه را پرداخت کرده و بیمه پایه شود. افرادی که توانایی پرداخت این 50 درصد را نیز ندارند می‌توانند با مراجعه به بهزیستی و کمیته امداد به‌صورت صد در صد رایگان بیمه شوند. برای تقویت این موضوع در برنامه هدفمندی یارانه‌ها سهم خوبی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: با گذشت 3ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود 3 هزار میلیارد ریال برای گسترش بیمه‌های اجتماعی در خانواده‌های ضعیف و موارد اینچنینی هزینه شده است. به‌عنوان مثال راننده‌های حمل‌ونقل بار و مسافر درون و برون شهری، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که اشتغال یافته‌اند، مربیان مهدکودک‌ها، هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان، زنبورداران، زنان سرپرست خانوار و غیره بیمه شدند. همچنین کمک‌های درمانی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج قائل شده‌ایم. اگر این هزینه‌ را در یکسال درنظر بگیریم، در سال 90 حدود 12 هزار میلیارد ریال برای این بخش‌ها هزینه خواهد شد.

کد خبر 130191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز