سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین دوره نمایشگاه سبیت در سال ۱۹۷۰ برگزار شد

سبیت

نمایشگاه سبیت (Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation)  بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد ICT و تکنولوژی جهان است و هر سال در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از کمپانی‌ها، سازمان‌ها و مراکز معتبر پژوهشی مرتبط با تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و تصمیم‌سازان حوزه ICT در سبیت شرکت می‌کنند.

در حوزه‌های گوناگون مرتبط با IT، نمایشگاه‌های مشهور و کم‌نظیر دیگری در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود؛ مثل نمایشگاه CES لاس‌وگاس، GSMA بارسلونا و Computex تایوان، اما کارشناسان سبیت را مهم‌ترین رویداد صنعت ارتباطات قلمداد می‌کنند.

نمایشگاه

دلیل آن هم این است که سبیت نوعی حاصل‌جمع همه‌ آنهاست و حوزه‌های متنوعی ازجمله: تامین زیرساخت‌های شبکه‌های ارتباطی، تجارت الکترونیک و امنیت اطلاعات، دولت دیجیتال، بهداشت الکترونیک و کمپانی‌های گوناگون تولیدکننده نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتری و کنسول‌های بازی را دربر می‌گیرد.

در سال 2011 و در بیست‌و پنجمین نمایشگاه سبیت، در مراسم افتتاحیه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حضور داشت و بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده از سراسر جهان شرکت کردند و بسیاری از نوآوری‌های جهان دیجیتال، برای اولین بار در آن رونمایی شد.

سبیت علاوه بر آن‌که تلاش می‌کند زنجیری برای پیوند حلقه‌هایی از جهان علم، تجارت، فناوری، سیاست و رسانه باشد، فضایی ‌کم‌نظیر برای گفت‌وگو میان متخصصین حوزه‌های گوناگون فراهم می‌کند.

این نمایشگاه در سال 2011 در چهار بخش تحقیقاتی (Lab)، حرفه‌ای (Pro)، زندگی (Life) و دولتی (Gov) برگزار ‌شد.

کد خبر 130000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز