دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۳:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برگزیدگان بیست و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر در اختتامیه این مراسم که یکشنبه‌شب،8 اسفند، در تالار وحدت برگزار شد ،معرفی شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که از ساعت 19 و 30 دقیقه آغاز و تا ساعت 11 ادامه داشت، در بخش آهنگ سازی بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر، عرفان وکیلی برای قطعه سکوت جاودان از تهران حائز رتبه نخست شد.

همچنین امیر علوی برای قطعه سمفونی شماره یک از کرج حائز رتبه نخست بخش پایان نامه شاخه آهنگ سازی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فجر شد.

اثر برگزیده بخش مارش فلسطین نیز در این دوره از جشنواره، به کیوان علایی حسینی برای قطعه فلسطین زخمی از مشهد اهدا شد.

براساس این گزارش، در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی نیز گروه های دوسار به سرپرستی علیرضا گلشن از شیراز، پاسبان حرم دل به سرپرستی سیاوش اسماعیلی از کرج و گروه سنتی فرهنگسرای بهمن از تهران به سرپرستی حسین روزبهانی به ترتیب به عنوان نفرات سوم تا اول این بخش معرفی شدند.

همچنین در شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی نیز جایزه رتبه سوم به طور مشترک به گروه های موسیقایی آنسانبل جوان به سرپرستی میلادی عالمی از تهران و کوارتت زهی کادانس به سرپرستی مهدی نوبری از تبریز اهدا شد.

رتبه دوم شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی این دوره از جشنواره به طور مشترک به گروه های موسیقایی نوماه به سرپرستی نگار افاضل از تهران و زروان به سرپرستی لاله فلاح پسند از تهران اختصاص یافت.

هیات داوران هیچیک از گروه های شرکت کننده در بخش شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی را حائز کسب مقام ندانست.
برپایه این گزارش، در شاخه آواز جمعی نیز جوایز رتبه سوم به طور مشترک به گروه های کر مهر وطن به رهبر ی مسعود نکویی از تهران و کر آوای باران به رهبری سارا جلایی از اصفهان اهداشد.

گروه کر فرهنگ سرای اندیشه گیسونانس به رهبری مهدی جاور از تهران رتبه دوم بخش رقابتی شاخه آواز جمعی این دوره از جشنواره را کسب کرد.

رتبه نخست شاخه آواز جمعی نیز توسط هیات داوران به حامد فقیهی رهبر گروه کر پاسارگاد از شیراز تعلق گرفت. 

به گزارش همشهری آنلاین در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری او و رئیس مرکز موسیقی و رئیس انجمن موسیقی و دبیرجشنواره(دکتر حسن ریاحی) و جمعی از اصحاب فرهگ وهنر برگزار شد، ابتدا دبیر جشنواره گزارشی کوتاه از روند برگزاری جشنواره و تفاوت‌های‌آن با جشنواره‌های گذشته ارائه داد و سپس فیلمی از هنرمندان موسیقی درگذشته در سال 89 و به نمایش در‌آمد و در لابلای سخنان دست‌آندرکاران موسیقی نیز گروه‌های مختلفی به اجرای برنامه پرداختند.

کد خبر 129349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز