سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از پنج سال محمد رضا شجریان با گروه تازه ای از نوازندگان به اجرای برنامه در پاریس خواهد پرداخت

سعید فرجپوری، نوازنده کمانچه و از اعضای ثابت گروه دستان که  پیش از این نیز با استاد شجربان در قالب گروه دل آوا همکاری می کرد و اینک از اعضای گروه تازه شکل گرفته همراه شجریان است، ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: شنبه آینده برابر با سیزدهم ژانویه(23 دی)در سالن شماره یک یونسکو در فرانسه به اجرای برنامه می پردازد.

ساختار ارکستر و نوازندگان همراه شجریان همانند کنسرت‌های دو دهه اخیرش سنتی است و سه نوازنده به همراه فرزندش همایون وی را در این اجرا که همراهی خواهند کرد.

مجید درخشانی نوازنده تار و آهنگساز و سرپرست گروه 27 نفره خورشید، محمد فیروزی نوازنده شناخته شده سه تار و عود و نیز سعید فرجپوری سه نوازنده ای هستند که شجریان را به اتفاق فرزندش (به عنوان نوازنده تمبک و خواننده) همراهی می‌کنند.

فرجپوری درباره قطعات اجرایی دراین برنامه گفت: برنامه ما در دو بخش ماهور و نیز سه گاه است و علاوه بر قطعات وتصانیفی از استادان و آهنگسازان قدیم، قطعاتی از ساخته های من و آقای درخشانی نیز توسط گروه و آقای شجریان اجرا می شود.

گروه تازه آقای شجریان قرار است بهار آینده کنسرتی را در تهران ونیز شهرهای بزرگ کشور برگزار کنند.

شجریان پس از قطع همکاری با پرویز مشکاتیان  اجرا با گروههای پرحجم موسیقی سنتی را ترک گفت و  مدت 15 سال است که با گروههای سه تا پنج نفره همکاری می کند. وی در سالهای اولیه دهه هفتاد با داریوش پیرنیاکان و جمشید عندلیبی و مرتضی اعیان به اجرا کنسرتهایی در آمریکا و اروپا پرداخت که حاصل آن سه آلبوم در دستگاههای ماهور، نغمه افشاری و نعمه بیات ترک و نیز آواز ابوعطا بود .

پس از آن این هنرمند با سعید فرجپوری، محمد فیروزی و نیز داریوش پیرنیاکان اجراهایی را در داخل کشور به صحنه برد.

شجریان در سالهای پایانی دهه هفتاد با حسین علیزاده، کیهان کلهر گروهی را سامان داد که حاصل آن اجراهای متنوعی در آمریکا و اروپا و نیز انتشار آلبوم‌های «بی تو به سر نمی شود»، «فریاد» و همنوا با بم بود. آخرین برنامه این گروه سال گذشته در تالار کشور اجرا شد که هنوز دی وی دی و آلبوم آن انتشار عمومی نیافته است. کارگردانی این دی وی دی با محمد رضا هنرمند است.

کد خبر 12924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز