همشهری انلاین: رسانه‌ها دولتی چین پنج‌شنبه 24 فوریه اعلام کردند بر اساس پیش‌نویس قانونی که بوسیله مجمع ارشد قانونگذاری این کشور تحت بررسی قاچاقچیان اعضا با مجازات مرگ مواجه خواهند شد.

surgery

به گزارش خبرگزاری فرانسه خبرگزاری دولتی شین‌هو اعلام کرد افرادی که در "برداشت اجباری اعضای بدن، اهدای اجباری اعضا یا برداشت اعضا از افراد کمسن" محکوم شناخته شوند، با مجازات‌های مشابه با جرم قتل روبه‌رو می‌شوند، که از 10 سال حبس تا اعدام را در برمی‌گیرد.

پیش از این افرادی که به خاطر برداشتن اجباری اعضای بدن محکوم می‌شدند، متهم به عملیات تجاری غیرقانونی بودند چرا که هیچ مجازات خاصی در قانون کیفری چین برای این جرم تعیین نشده بود.

متمم قانونی که روز چهارشنبه در کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین برای سومین بررسی در طول اجلاس دوماهه ان پذیرفته شد، و این بررسی تا جمعه به طول می‌انجامد. اگر این متمم به تصویب برسد، از اول ماه مه به اجرا در می‌آید.

لیو رنوون، پژوهشگر در موسسه حقوق آکادمی علوم اجتماعی چین به روزنامه چاینا دیلی تجارت غیرقانونی اعضای بدن در بازار سیاره "چه در داخل کشور و چه در خارج آن" در حال گسترش بوده است.

او گفت قانون کیفری چین باید تغییر داده شود تا مقابله با شیوع قاچاق اعضای بدن امکان‌پذیر شود.

تقاضا برای پیوند اعضا در کشور 1.3 میلیارد نفری چین بسیار بیشتر از عرضه اعضا است و به این ترتیب راه برای فروش غیرقانونی اعضا گشوده می‌شود.

چاینا دیلی گزارش داد سالانه حدود 10000 پیوند در چین انجام می‌شود، اما تخمین زده می‌شود که حدود 1.3 میلیون نفر در این کشور در انتظار پیوند باشند.

در گذشته دولت به بازرسی بیمارستان‌های پرداخته است که عمل جراحی پیوند غیرقانونی را در مقابل دریافت 100000 یوآن (15200 دلار) انجام داده‌اند.

کد خبر 129097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز