همشهری آنلاین : معاون سازمان دانش‌آموزی کشور از آغاز کلاسهای آموزشی دانش‌آموزان عمره‌گزار خبر داد.

علی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های اعزام دانش آموزان به حج عمره، گفت: براساس اعلام سازمان حج و زیارت به سازمان دانش‌آموزی، اعزام دانش‌آموزان از 15 اسفند ماه جاری به حج عمره آغاز می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه، تمامی کاروان‌های دانش‌آموزی تا 21 اسفند به حج عمره اعزام و تا 20 فروردین ماه سال 90 به تهران باز خواهند گشت.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور همچنین از آغاز کلاس‌های آموزشی - توجیهی ویژه دانش آموزان عمره گزار در استان‌های کشور خبرداد و گفت: علاوه بر این کلاس‌ها و ارائه مناسک حج به دانش آموزان، تمامی کاروان‌ها موظف هستند سه روز قبل از پرواز کلاس‌های دیگری را در اردوگاه‌ها برگزار کنند تا درباره آداب سفر، اماکن مقدس کشورعربستان و مقررات این کشور آموزشهای لازم را به دانش آموزان اعزامی ارائه کنند.

به گفته حسنی در اولین گروه اعزامی ،240 دانش آموز اعزام خواهند شد.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور پیش از این اعلام کرده بود، دانش‌آموزان اعزامی به حج عمره از میان دانش‌آموزان نخبه قرآنی از جمله قاریان و حافظان قرآن کریم و دانش‌ آموزان نخبه علمی انتخاب می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 600 دانش آموز به حج عمره اعزام شدند اما امسال با پی‌گیری‌های مسئولان تعداد عمره دانش‌آ موزان به دوهزار عمره‌گزار افزایش یافته است.  

کد خبر 128991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز