پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ضرب المثل "هر چه بیشتر، شادمان‌تر" یقینا در مورد زیونا چانا مرد 66 ساله ساکن منطقه دورافتاده‌ای در شمال شرق هند صادق است که 39 زن، 94 فرزند و 33 نوه دارد- و بدش نمی‌آید که تعداد بیشتری هم داشته باشد.

Ziona Chana

به گزارش خبرگزاری رویترز این خانواده در یک ساختمان چهار طبقه دارای 100 اتاق در روستای کوهستانی در ایالت میزورارم در مجاورت مرز میانمار و بنگلادش زندگی می‌کنند.

از زیونا نقل قول شده است که گفته است: "من زمانی در یک سال با 10 زن ازدواج کردم."

 همسران او در یک جا زندگی می‌کنند و افراد محلی می‌گویند پسران او و همسران‌شان و همه کودکان‌شان در اتاق‌های متفاوت همین ساختمان زندگی می‌کنند، اما آشپزخانه بین آنها مشترک است.

همسران به نوبت غذا می‌پزند و دختران‌شان خانه را تمیز می‌کنند و شستشوها را انجام می‌دهند. مردان به کارهای خارج از خانه مانند کشاورزی و نگهداری دام‌ها می‌پردازند.

این خانواده 167 نفره، هر روز 91 کیلوگرم برنج و بیش از 59 کیلوگرم سیب‌زمینی مصرف می‌‌کنند. آنها غذای خود را از راه منابع کشاورزی و دامپروری خودشان و کمک‌های اهدایی گاهگاهی مریدان‌شان تامین می‌کنند.

زیونا گفت: "حتی امروز آماده هستم خانواده‌ام را بزرگتر کنم و حاضرم هر کاری برای ازدواج بکنم."

"من مجبورم از افراد بسیاری مراقبت و حمایت کنم، و خودم را مردی خوش‌اقبال حساب می‌‌کنم."

زیونا با سالمندترین زنش را که سه سال بزرگتر از اوست، در 17 سالگی ازدواج کرد.

زیونا رئیس یک فرقه مسیحی محلی به اما "چانا" است که چندهمسری را مجاز می‌داند. این فرقه که در سال 1942 تشکیل شد، معتقد است که به زودی به همراه مسیح بر جهان حکمروایی خواهد کرد و حدود 400 خانواده عضو آن هستند.

کد خبر 128979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز