سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از برخی سیاستهای وزارت ارشاد و اعلام نارضایتی جمعی از نمایندگان نسبت به نحوه برگزاری جشنواره فجر حرکت دیروز فتنه گران را دلداری به آمریکا و اسرائیل ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام تقی رهبر که امروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان و مردم از جشنواره فجر نارضایتی داشته و بنا بر گزارش‌هایی که به ما رسیده بسیاری از افراد سالن‌های نمایش فیلم را در اواسط فیلم ترک می‌کردند.

وی با طرح این سئوال که چرا وزارت ارشاد به برخی از ضدانقلاب‌ها و کسانی که در جریان فتنه سال گذشته دست داشتند را تشویق می‌کند، گفت: به اعتقاد ما کار از دست وزارت ارشاد خارج شده است و تاکید داریم که چه لزومی دارد چنین جشنواره‌ای با هزینه میلیاردی برگزار شود.

وی با اشاره به اعطای جایزه به مسعود کیمیایی گفت: این فرد که مباحث زیادی درباره دیانت و وفاداری‌اش به انقلاب مطرح است چرا باید مورد تشویق قرار گیرد.

وی در ادامه از فراخواندن وزیر ارشاد توسط جمعی از نمایندگان برای پاسخگویی در رابطه با نمایش برخی تئاترها و فیلمها به مجلس خبر داد و گفت: ما مجبور نیستیم که با این شرایط به تولید کارهای فرهنگی بپردازیم.

وی با اشاره به بودجه هزار و 500 میلیاردی فوق‌العاده برای بخش‌های فرهنگی نیز گفت: وقتی درخواست وجهی برای امور دینی می‌کنیم با پاسخ منفی مواجه می‌شویم و این در حالی است که برای این گونه اقدامات هزینه‌های هنگفتی صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با اقدامات روز گذشته اغتشاشگران در تهران نیز گفت: حرکت دیروز فتنه‌گران برای دلداری به آمریکا و اسرائیل بود که طی 20 روز گذشته عزادار بودند و فتنه‌گران با تجمع دیروز خواستند تسلی خاطری به آنها بدهند.

وی با بیان اینکه جمعیت حاضر شده در خیابان‌های تهران بسیار ناچیز بود، گفت: با این وجود باید قوه قضائیه به سرعت سران فتنه را محاکمه کند زیرا کاسه صبر مردم لبریز شده است.

 

کد خبر 128372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز