گروه ادب و هنر: درحالی‌که دیشب نامزدهای دریافت جایزه برای بخش‌های مختلف سینمای ایران در جشنواره بیست‌و‌نهم فیلم فجر معرفی شدند، «اخراجی‌ها3» از بخش مسابقه کناره‌گیری کرد.

عوامل فیلم خیابان‌های آرام پس از نشست مطبوعاتی

مسعود ده‌نمکی با اشاره به نرسیدن نسخه 35 میلی‌متری به هیأت داوری، خبر خارج شدن این فیلم از داوری را تأیید کرد. ده‌نمکی به مهر گفت: نسخه 35 میلی‌متری فیلم دیروز برای نمایش آماده شد. اطلاع نداشتم که مهلت پایانی برای رساندن فیلم به جشنواره چه زمانی است.

از طرف جشنواره یکشنبه شب تماس گرفتند و گفتند تا ساعت 12 فرصت ارسال نسخه 35 میلی‌متری را داریم. طبیعی بود که نتوانیم در این مهلت کوتاه، فیلم را به داوران بدهیم و در نهایت از داوری بازماندیم. وی افزود: گمان می‌کنم حتی اگر داوران فیلم را می‌دیدند به اخراجی‌ها3 توجه نشان نمی‌دادند. به‌هرحال مراسم پایانی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با ارائه برنامه‌هایی ویژه ساعت 19 چهارشنبه، با حضور 2 مجری در سالن اصلی برج میلاد برگزار خواهد شد و در این مراسم که 3‌ساعت به طول می‌انجامد، تندیس سیمرغ زرین جشنواره سی‌ام فیلم فجر که ماکت آن در مراسم افتتاحیه جشنواره رونمایی شد، به بهترین فیلم از نگاه ملی - اسلامی تعلق خواهد گرفت.

فیلم‌های برتر از نگاه تماشاگران

اسامی 6 فیلم برتر مخاطبان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا پایان هشتمین روز جشنواره اعلام شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، این فهرست در حالی اعلام شده که فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی» با کسب بیشترین آرا صدرنشین است و فیلم «جرم» ساخته «مسعود کیمیایی» در روز دوم نمایش توانسته در این فهرست قرار گیرد.

در این فهرست، پس از «جدایی نادر از سیمین»، فیلم‌های «یک حبه قند» ساخته رضا میرکریمی، «گزارش یک جشن» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان، «جرم» ساخته مسعود کیمیایی و «راه آبی ابریشم» ساخته محمدرضا بزرگ‌نیا قرار گرفته‌اند.

جنجال‌های پایان نامه ای

فیلم سینمایی «پایان‌نامه» به کارگردانی حامد کلاهداری شامگاه یکشنبه 24 بهمن‌ماه با حاشیه‌های فراوان در سینمای رسانه‌ها روی پرده رفت. به گزارش مهر، نمایش این فیلم سینمایی در سالن رسانه‌ها همراه با واکنش منتقدان و نمایندگان رسانه‌ها بود. در بسیاری از سکانس‌های فیلم، حضار به‌دلیل ضعف بازیگری و کارگردانی چند بار با دست‌زدن، اعتراض خود را اعلام کردند.

با وجود فضای منفی، کارگردان و گروه بازیگران فیلم در سالن سعدی حاضر شدند تا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ بدهند.
حامد کلاهداری با اشاره به فضای ایجادشده در هنگام تماشای فیلم گفت: فیلم من یک فیلم سیاسی است. اگر در فضای نمایش فیلم، هو و هورا نبود باید به کار خودم شک می‌کردم.

فیلم سیاسی مخالف دارد. به گزارش ستاد خبری بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، کلاهداری با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که سرانجام «پایان‌نامه» با اتفاقات عجیب و غریبی که در طول ساخت آن افتاد اکران شد، گفت: کمک خدا باعث شد این فیلم به سرانجام برسد و خیلی دوست داشتم فیلم را می‌دیدید. فیلم من اگر لایق دست زدن نبود حداقل اجازه این را می‌یافت که آنها که دوست دارند فیلم را ببینند به راحتی به تماشای آن بنشینند.

وی ادامه داد: آزادی بیان را در سینمای مطبوعات یاد گرفتم. با واکنش‌هایی که در این سینما رخ داد، کسانی که نظرات‌شان برایم مهم بود اجازه پیدا نکردند فیلم را به‌راحتی ببینند.روح‌الله شمقدری نیز با بیان اینکه بسیار خوشحالم که این فیلم قبل از نمایش در سالن مطبوعات در سینماهای دیگر نیز به نمایش درآمد، گفت: آنچه آنجا دیدم مرا به این نتیجه رساند که فیلم توانسته حرفش را بزند و مخالفین‌اش را به چالش بکشد. همین که تماشاگران تا انتهای کار نشستند و فیلم را دیدند نشان از موفقیت فیلم دارد.

اگر محتوای سیاسی فیلم را درنظر نگیریم، این فیلم یکی از فیلم‌های اکشن بسیار خوب سینمای ایران است که بسیاری از افرادی را که ادعای سینمای اکشن دارند، به چالش می‌کشد. عیب این فیلم این است که حرف سیاسی می‌زند که باب میل حاضران سالن نبود.

شمقدری ادامه داد: از دوستانی که داعیه آزادی بیان را دارند انتظار داشتم سکوت را رعایت و شأنیت رسانه را حفظ می‌کردند. گبرلو منتقد جلسه خطاب به شمقدری گفت: سال‌هاست در سالن مطبوعات عرف شده است که منتقدان احساسات خود را نسبت به فیلم به این شکل نشان می‌دهند. شما در آزادی کامل، فیلم خود را ساخته‌اید و اجازه بدهید تماشاگران هر جور مایل هستند نظر خودشان را بیان کنند.

شبیه فیلم‌های دیگرم نیست

جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «خیابان‌های آرام» با حضور کمال تبریزی (کارگردان)، حسن معجونی، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی (بازیگران)و سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده) برگزار شد. در ابتدای این نشست، تبریزی به مجموعه سرزمین کهن اشاره کرد و گفت: به خاطر اینکه باید سر صحنه فیلمبرداری سرزمین کهن حاضر شوم درگیر کار هستم و اگر الان در این جلسه حضور دارم فقط به احترام اصحاب رسانه است.

خواهش می‌کنم تا جای ممکن جلسه را کوتاه برگزار کنید. وی ادامه داد: ‌ایده اولیه فیلم خیابان‌های آرام از طرف آقای رضوی مطرح شد و من هم این ایده را پسندیدم و آقای پرتویی را برای نوشتن این فیلمنامه دعوت کردیم. در نهایت با کمک حبیب رضایی جزء‌جزء فیلمنامه را نوشتیم و جلو رفتیم.

کد خبر 128279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز