دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم بریتانیایی "سخنرانی پادشاه" یکشنبه 13 فوریه جایزه بهترین فیلم آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (BAFTA) را برد، و کالین فیرث، که نقش پادشاه دچار لکنت‌ زبان انگلیس را در آن بازی می‌کند، جایزه بهترین هنرپیشه را از آن خود کرد.

colin fitth

به گزارش خبرگزاری فرانسه "سخنرانی پادشاه" که اقتباسی سینمایی از رابطه میان شاه جرج ششم و گفتاردرمانگر او است، در مجموع در مراسم اهدای جوایز که در اپراخانه سلطنتی در مرکز لندن برگزار شد، 11 جایزه بفتا را ربود.

در این مراسم که هنرپیشه‌های درجه یک هالیوود مانند ساموئل ال جکسون، جسی ایزنبرگ و میکی رورک حضور داشتند، این فیلم راوی زندگی یک شاه دچار لکنت زبان، توانست از فیلم‌های "شبکه اجتماعی"، "قوی سیاه" و "القا" (Inception) و "شهامت واقعی" (True Grit) پیشی بگیرد.

"سخنرانی پادشاه" در میان فیلم‌هایی است که امیدوارند جایزه بهترین فیلم را در مراسم اسکار در 27 فوریه ببرد.

فیرث که اکنون هر دو جایزه مهم بفتا و کره طلایی برای نقش‌آفرینی‌اش به عنوان پدر ملکه الیزابت دوم (ملکه کنونی بریتانیا) در "سخنرانی پادشاه" برده است، باید دو هفته دیگر به انتظار بماند تا معلوم شود آیا می‌تواند بزرگترین جایزه صنعت نمایش را در هالیوود به دست آورد یا نه.

هلنا بونهام کارتر در نقش ملکه مادر، و جفری راش در نقش گفتاردرمانگر پادشاه در این فیلم، جوایز بهترین بازیگر زن و مرد نقش دوم را گرفتند.

ناتالی پورتمن برای بازیش در فیلم "قوی سیاه" جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آورد.

کد خبر 128192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز