یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناصر پلنگی در سال ۱۳۳۶ در همدان به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته نقاشی است و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند.

ناصر پلنگی

از فعالیت‌های وی می‌توان به نمایشگاه زنان در جنگ ایران و عراق شامل عکس و طراحی در نگارخانه فویر دانشکده هنر استرالیا در سال 1386، مکاشفات، عکس رسانه و نقاشی در موزه تاریخ سنگاپور در سال 1386، بازبینی 20 سال کار هنری شامل عکس، کلاژ و نقاشی در موزه هنرهای معاصر اصفهان در سال 1387و بینش فوتوریستی گذشته شامل عکس و کلاژ در نگارخانه استرالیا در سال 1387 اشاره کرد.

در سال 1387 مجموعه آثار پلنگی به همراه آثار شاگردانش در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمده بود.

پلنگی همچنین در زمینه گواهینامه جایزه هنر برای نقاشی‌ها و طراحی‌های جنگ ایران و عراق از سوی مرکز هنر اسلامی، گواهینامه برای آثار عکاسی کولاژ از سوی کمیته سازماندهی چین، بهترین اثر نقاشی در مسابقة بین‌المللی هنر (حرم امن) توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، گواهینامه جایزه هنری برای نقاشی دیواری از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و جایزه ویژه نقاشی برگزیده سومین دوسالانه نقاشی معاصر ایران جایزه دریافت کرده است.

یکی از کارهای وی در عرصه نقاشی‌های دیواری مسجد خرمشهر بود که در دوران جنگ تحمیلی این نقاشی‌ها را خلق و پس از بازگشت دوباره به ایران آنها را مرمت و بازسازی کرد.

پلنگی از جمله هنرمندانی است که پس از انقلاب در حوزه هنری تبلیغات اسلامی فعالیت داشته و در طول این سال ها آثار متعددی خلق کرده است.

کد خبر 128121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز