رئیس سازمان وظیفه‌عمومی ناجا، شرایط معافیت موارد خاص را اعلام کرد.

نظام وظیفه

سردار صدرالسادات در توضیح معافیت‌های موارد خاص، اظهار کرد: برابر ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آنها معلول باشد) یا حداقل 2 فرزند آنان معلول و ناتوان باشند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.وی افزود: در بخش معافیت معلولان با توجه به عنایت مقام معظم رهبری، اگر در خانواده‌ای یک فرزند پسر بالای18 سال باشد و یک معلول (چه خواهر یا برادر)، این فرزند هم می‌تواند معاف شود.

صدرالسادات، درباره فرزند جانبازان و آزادگان نیز تصریح کرد: پدران یا مادرانی که 25 درصد جانبازی یا36 ماه سابقه آزادگی یا 30 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشند، یک فرزندشان می‌تواند معاف شود. به گفته وی، اگر با تلفیق موارد جانبازی و سابقه جبهه با هم منجر به 30 ماه شود، یک فرزند خانواده معاف خواهد شد.

به‌عنوان مثال اگر فردی 10 ماه خدمت جبهه و 20 درصد جانبازی داشته باشد با توجه به اینکه مجموع تلفیق موارد آن
30 ماه می‌شود، یک فرزند می‌تواند معاف شود. رئیس سازمان وظیفه‌عمومی ناجا یادآور شد: اگر مادری فاقد همسر و تحت پوشش کمیته امداد باشد و 2 فرزند پسر بالای 18 سال داشته باشد، با توجه به عنایات مقام معظم رهبری، یکی از فرزندانش معاف می‌شود.

وی درباره ادامه تحصیل دارندگان مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی نیز گفت: متأسفانه یکی از مشکلات این دسته از افراد، ورود به مرحله غیبت است و به همین واسطه امکان ادامه تحصیل از آنان سلب می‌شود که با توافقات انجام‌شده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شد از سال تحصیلی آینده ثبت‌نام از مشمولان برای تحصیل به‌صورت داوطلب آزاد با ارائه برگه آماده به خدمت و در مدت اعتبار آن صورت گیرد تا ناخواسته غایب محسوب نشده و بتوانند از امتیازات لحاظ‌شده در قانون بهره‌مند شوند.

کد خبر 127919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز