سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی - محمود مولایی: در روزی که کارلوس کرش بنا به گفته سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال قرار شد زندگی در تهران را تجربه کند، از قضا هوای تهران صاف و آفتابی بود.

کرش

چنین بود که مرد پرتغالی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش در کمپ تیم‌های ملی به آب و هوای تهران اشاره کرد و به شوخی گفت: «من برای دیدن کوه‌های زیبا به تهران نیامده‌ام؛ بلکه آمده‌ام در مورد تیم ملی صحبت کنم. ایران یک کشور فوتبالی است که این را همه مردم می‌دانند. از فدراسیون فوتبال، کفاشیان و ترابیان که مرا دعوت کردند تشکر می‌کنم که زمینه‌ای را فراهم کردند که من این کشور باستانی را ببینم.»

کارلوس کرش که برای نهایی‌کردن مذاکراتش با فدراسیون فوتبال به تهران سفر کرده، یک شب بعد از رسیدن به ایران، دیروز سعی کرد از برخی از امکانات فوتبال فدراسیون دیدن کند. او صبح در شهر به گشت‌و‌گذار پرداخت اما بازدید مهم برای کرش حضور در آکادمی فوتبال بود و بعدازظهر روز گذشته هنگامی که در کمپ تیم‌های ملی حضور پیدا کرد، ابتدا تمرین تیم امید را برای دقایقی تماشا کرد.

ظاهرا با کرش در مورد نظارت روی این تیم صحبت شده و حتی عباس ترابیان ادعا می‌کند که ممکن است او، هم روی نیمکت تیم ملی بنشیند و هم روی نیمکت تیم امید. بنابراین، کرش نتوانست به راحتی از تمرین بازیکنان تیم امید بگذرد و بعد از گپ کوتاه با افاضلی خطاب به بازیکنان گفت: «خیلی خوشحالم که‌ در ایران هستم. شما امید‌های کشورتان هستید و این نکته خیلی مهمی است. مطمئنم مسئولیت خطیری به گردن دارید و من برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.»

کرش این را گفت و ادامه داد:«از زندگی و فوتبال لذت ببرید و همیشه برای به دست آوردن آرزوهایتان و همچنین انتظاری که کشورتان از شما دارد تلاش کنید و درواقع بجنگید اما هیچ وقت‌ فراموش نکنید، زمانی که شما در زمین و برای توپ می‌جنگید همه مردم از شما توقع دارند، پس سعی کنید فوتبال را خوب بازی کنید. فوتبال ورزش شادی است، پس از آن لذت ببرید.»

کرش دقایقی هم تمرین تیم فوتبال زیر 15‌سال را تماشا کرد و درحالی‌که عکاس‌ها مدام از او عکس می‌گرفتند، خبرنگارانی نیز به‌دنبال پاسخ پرسش‌های خود بودند. در این لحظات کرش نیز علاقه زیادی به صحبت با خبرنگاران داشت و با هماهنگی مسئولان فدراسیون فوتبال کنفرانس مطبوعاتی پیش‌بینی نشده‌ای با مرد پرتغالی ترتیب داده شد. او که در اتاق کنفرانس آکادمی حاضر شده بود، دقایق زیادی برای خبرنگاران صحبت کرد.

‌کارلوس کرش در شروع حرف‌هایش گفت: «این انرژی و انگیزه، رغبت مرا برای همکاری بیشتر کرد و امیدوارم هرچه سریع‌تر پاسخ نهایی را به مسئولان فوتبال ایران بدهم. دستیارانم را بعد از امضای قرارداد نهایی معرفی خواهم کرد. من 31 سال در کشورهای مختلف بوده‌ام و برای فوتبال کار کرده‌ام، الان هم بسیار خوشحالم که به ایران آمده‌ام. می‌دانم که در ایران فوتبال برای مردم خیلی مهم است و مهم‌تر اینکه همه روی آن انگیزه و تعصب دارند، اما برای موفقیت اول باید صبر داشته باشیم و با حوصله پیش برویم. اگر این صبر و حوصله را داشته باشیم با توجه به اینکه بازیکن و انگیزه هم داریم باید به نتیجه برسیم. قطعا داشتن این موارد کمک می‌کند با هم به موفقیت برسیم.»

او ادامه داد: «ما آمده‌ایم برای سال‌های آینده فوتبال ایران برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم که اتفاق بسیار مهمی است و باید با چشم باز تصمیم‌گیری کنیم و ببینیم انگیزه مربیان و مدیران فدراسیون فوتبال چه اندازه است. همه جای دنیا اینطور است که برنامه‌ریزی می‌کنند برای آینده. فدراسیون فوتبال ایران هم این حرکت حرفه‌ای را دارد انجام می‌دهد اما ما در آغاز مذاکرات هستیم و فعلا نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم.»

کرش به حضور کوتاه مدتش در تهران اشاره کرد و گفت: «از چیزی‌هایی که در این مدت دیدم خیلی خوشحال هستم و خیلی خوشم آمد. اما ما هنوز مذاکراتمان ادامه دارد ولی هر تصمیمی که گرفته شود در خدمت فوتبال ایران خواهم بود و به فوتبال ایران کمک خواهم کرد. برخی اوقات ما مثل 2006 با هم رقیب هستیم. این خاصیت فوتبال است اما مهم‌ترین چیز این است که از رابطه‌ای که برقرار می‌کنیم باید پلی بسازیم برای موفقیت آینده.»

او گفت: «من همیشه با فوتبال کار کرده‌ام حتی پدرم هم مربی فوتبال بوده و آرزو می‌کنم تا آخر عمرم با فوتبال باشم. دوست دارم بروم بازی ایران و روسیه را ببینم و هر چه سریع‌تر جواب نهایی‌ام را اعلام کنم.»

کد خبر 127769

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز