همشهری آنلاین: کارلوس کرش (Carlos Queiroz) در نشست خبری خود گفت: از شرایط ایران خوشم آمده و احساس می‌کنم می توانم به فوتبال ایران کمک کنم.

Carlos Queiroz

 به گزارش ایسنا، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال که گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال ایران است، سه شنبه پس از بازدید از کمپ تیم ملی در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 کارلوس کرش در ابتدای سخنانش گفت: تاکنون به کشورهای زیادی سفر کرده‌ام اما دفعه اولی بود که به ایران آمدم. افتخار می‌کنم که از کشوری باستانی مثل ایران دیدن کردم.

 کرش ادامه داد: به ایران نیامدم که فقط کوه‌های برفی قشنگ تهران را ببینم. آمده‍ام شرایط فوتبال ایران را بررسی کنم و در مورد آن با فدراسیون فوتبال مذاکره کنم. ایران کشور فوتبال خیزی است و کاملا مشخص است که مردم فوتبال را دوست دارند و این ورزش برای آنها خیلی مهم است.

Carlos Queiroz

 سرمربی پیشین تیم فوتبال رئال مادرید و دستیار فرگوسن در تیم منچستر یونایتد سه عامل انگیزه، استعداد و تعصب عشق مردمی را عامل موفقیت آمیز دانست و گفت: اگر عشق و تعصب مردم پشتوانه فوتبال باشد تیم می‌تواند به نتیجه برسد. شما بازیکن و استعداد دارید و چه بهتر. عامل سومی که در این موفقیت لازم است انگیزه است. با این سه عامل که در کنار هم قرار بگیرند می توانید نتیجه بگیرید. من به ایران آمدم تا درباره فوتبال ایران در سال‌های آینده صحبت کنم و این مساله یک تصمیم بزرگ برای فوتبال ایران است.

 کرش با اشاره به اهمیت مذاکره با فدراسیون فوتبال گفت: قرار است تصمیم بزرگی گرفته شود و به همین دلیل باید با چشم باز تصمیم بگیریم. باید ببینیم انگیزه فدراسیون و مربی از این مذاکره چیست. فدراسیون فوتبال ایران کار حرفه‌ای و جالبی انجام داده، البته ما فعلا در شروع مذاکرات هستیم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از ایران و شرایط آن خوشم آمد.

 کرش با اشاره به دیدار تیم‌های ایران و پرتغال در جام جهانی 2006 آلمان گفت: ما چهار سال پیش با هم رقیب بودیم، در آن دیدار پرتغال دو بر صفر ایران را شکست داد. در فوتبال این رقابت‌ها پیش می‌آید اما مساله مهمتر این است که بتوانیم پلی داشته باشیم که با هم ارتباط برقرار کنیم. از فدراسیون فوتبال آقای ترابیان و کفاشیان تشکر می‌کنم و برای فوتبال ایران هم آرزوی موفقیت می‌کنم. باید هنوز به مذاکرات ادامه بدهیم اما هر تصمیمی گرفته شود حاضرم به فوتبال ایران کمک کنم.

 در پایان سخنان کرش نوبت سوال خبرنگاران شد که سرمربی پرتغالی تاکید کرد حتما یکی از سوال‌ها باید توسط خبرنگار خانم پرسیده شود.

 خبرنگار روزنامه گل نخستین سوال را با پرسشی عجیب همراه کرد و گفت: نظرتان راجع به چلو کباب ایرانی چیست؟!

 کرش در پاسخ با خنده گفت: فعلا که سیرم. من همیشه در فوتبال بوده‌ام و اکنون هم دوست دارم باز هم در فوتبال کار کنم. باز هم می‌گویم که از تهران و شرایط کمپ و امکانات خوشم آمده و دوست دارم که بازی ایران و روسیه را ببینم و بعد تصمیم نهایی را بگیرم.

 خبرنگاری به زبان انگلیسی از کرش پرسید: چه انگیزه‌ای را می‌خواهید به فوتبال ایران هدیه بدهید؟

 کرش در پاسخ گفت: من دنبال کار پیدا کردن نیستم. جزو مربیانی هستم که هیچ وقت منتظر پیشنهاد نمی‍‌مانم، بعد از خروج از منچستر یونایتد هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را برعهده داشتم و اکنون بعد از چند سال کار در منچستر یونایتد و رئال مادرید می‌خواهم چالش جدیدی را تجربه کنم.

 جدی ترین گزینه برای هدایت تیم فوتبال ایران درباره سرمربی تیم ملی فوتبال امید و انتخاب دستیارانش گفت: هنوز باید مذاکرات ادامه پیدا کند. هر وقت به جمع بندی نهایی برسیم نام سرمربی تیم امید و دستیارانم را اعلام می‌کنم.

کد خبر 127742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز