مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همزمان با هفتمین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر، بخش غربی خط4 متروی تهران امروز به ایستگاه آزادی می‌رسد.

 امروز طی مراسمی این ایستگاه با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد و قطارهای مترو با سرفاصله 9 دقیقه در آن شروع به فعالیت خواهند کرد. بخش غربی خط 4 متروی تهران که میدان انقلاب اسلامی را به میدان آزادی متصل می‌کند، در یکی از پررفت‌وآمدترین معابر تهران به بهره‌برداری می‌رسد. براساس این گزارش، این مسیر به طول 6 کیلومتر شامل 5ایستگاه زیرزمینی به همراه 5هواکش است که با صرف 24کیلومتر ریل، 12کیلومتر داکت، 20هزار قطعه تراورس بتنی و نصب 3‌دستگاه سوزن و تجهیزات برق‌رسانی، 3 ایستگاه از 5 ایستگاه آن به اتمام رسیده و امکان افتتاح آن فراهم شده است.


این گزارش می‌افزاید با راه‌اندازی این قسمت از پروژه که به‌منظور ایجاد کمترین مزاحمت برای اهالی محل و نیز جریان ترافیک عبوری اغلب با روش زیر زمینی احداث گردیده، 85 درصد خط 4 متروی تهران در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. گفتنی است، خط 4 متروی تهران به طول 21 کیلومتر و با 19 ایستگاه از مجاورت ایستگاه اکباتان در خط 5 آغاز شده و پس از عبور از شهرک اکباتان، ‌میدان و خیابان آزادی، میدان و خیابان انقلاب اسلامی و خیابان پیروزی به میدان شهیدکلاهدوز در منطقه افسریه ختم می‌شود.

هر ماه یک ایستگاه

مدیرعامل شرکت مترو پیش‌تر گفته بود: با توسعه خط 4، مسافران می‌توانند در مسیر کلاهدوز تا میدان آزادی از مترو استفاده کنند.محسن هاشمی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبرافزود: ایستگاه‌های بعدی این خط در ماه‌های آینده، هرماه یک ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مترو با اشاره به ورود ناوگان جدید مترو به بندرعباس گفت: 7 رام قطار جدید حدود 15روز گذشته وارد گمرک بندرعباس شده که به‌علت کمبود اعتبار تاکنون ترخیص نشده است.هاشمی افزود: این قطارها شامل 3 قطار با 7 واگن آلومینیومی ساخته شده و آماده و تجهیزات 4 قطار فولادی است که باید در کشور مونتاژ شود.

کد خبر 127565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز