همشهری‌آنلاین: در مجله چهره‌های ادبی، فرهنگی و فلسفی ایران با چهره‌های مختلف حوزه‌های فکر و فرهنگ و ادب و ترجمه آشنا خواهید شد؛ از نویسندگان و فرهنگ‌نگاران، تا مولفان کتاب‌های مرجع و بزرگان ادب و اندیشمندان قدیم و جدید ایران، ناشران، مترجمان، فیلسوفان و فلسفه‌پردازان.

مجله چهره‌های ادبی

بر چنین بنیادی به تناوب رخدادهای روز سعی شده است  تا اطلاعات در دسترس بزرگان فرهنگ را در قالب مدخل‌های جداگانه‌ای پیش چشم خوانندگان بنهیم.

مدخل‌هایی که فرازهای مهم و آثار شاخص چهره‌های یاد شده را در خود جای داده و به خواننده آگاهی‌های لازم و ضروری درباره شناخت چهره‌های فرهنگی  کشور خود می‌دهد.

چرا که معتقدیم فرهنگ هنگامی نضج و گسترش می‌یابد که چهره‌ها و نمادهای آن مدام به شهروندان از پیر و جوان و میانسال معرفی شوند و موفقیت‌های آنها بر روزن رسانه‌ افتد.

اگر به این تلاش چند ساله همکاران در این بخش نظر ‌افکنیم، با کارنامه‌ای روبرو می‌شویم که خود قابلیت یک مجله مختصر و مفید، ‌و البته رو به گسترش را دارد.

طبیعی است که اطلاعات موجود و وارد شده برای هر شخصیت، ‌عمدتا بر اساس منابع کتابخانه‌ای یا منابع‌اینترنتی فراهم شده است و البته معدودی  از مدخل‌ها هم حاصل گفت وگوی مستقیم با این چهره‌هاست و طبیعی است امکان هر گونه سهو خطایی در آن وجود دارد، اما رسانه‌های آنلاین این بخت‌یاری و امکان را دارند که بتوانند هر لحظه به تصحیح خطاهای خود بپردازند.

با این توضیح و ضمن دعوت از اهالی فرهنگ در یاری‌رسانی به این بخش و بخش‌های دیگر همشهری‌آنلاین که به نوعی زندگی و زمانه‌ آنها آمده است، شما گرامیان را به مرور این بخش توجه می‌دهیم.

در مجله اهالی فرهنگ و ادب ایران با چهره‌های مختلف حوزه‌های فکر و فرهنگ و ادب و ترجمه آشنا خواهید شد؛ از نویسندگان و فرهنگ‌نگاران، تا مولفان کتاب‌های مرجع و بزرگان ادب و اندیشمندان قدیم و جدید ایران، ناشران، مترجمان، فیلسوفان و فلسفه‌پردازان.

*آخرین بروزرسانی ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

کد خبر 127287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز