سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیش از 99 عنوان برنامه در 12سرفصل و بیش از 190 اجرا، با مجموعه برنامه‌های «ایران ما» به استقبال دهه فجر می‌رود.

امیر خوراکیان

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان رئیس این سازمان در نشست رسانه‌ای خود با اعلام این مطلب گفت: این برنامه‌ها شامل 10 عنوان برنامه هنری ادبی، 10 عنوان محصول فرهنگی و چندرسانه‌ای، 17 مسابقه، 18 نمایشگاه، 12 برنامه بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی مرتبط با رویدادهای انقلاب اسلامی، 10 جشن انقلاب، 4 برنامه قرآنی، 5 کارگاه هنری و آموزشی و 9 برنامه ویژه است که در فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و دیگر مراکز و نیز فضاهای عمومی با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.

وی رویکرد این مجموعه برنامه‌ها را ایجاد ارتباط میان نسل نخست انقلاب و نسل سوم و جوان جامعه برشمرد که بدین‌منظور، نشست‌هایی با عنوان «تریبون آزاد» با حضور چهره‌های فعال در پیروزی انقلاب و جوانان در 10 فرهنگسرا از جمله فرهنگسراهای گلستان، شفق، ولا، ارسباران و اشراق برپا می‌شود و گفت و شنودهایی با موضوع انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت.

خوراکیان، برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر انقلاب اسلامی که نشانگر تصاویری از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است و نیز انتشار لوح فشرده «گلبانگ آزادی»، حاوی آواها و آهنگ‌هایی چون سرود جمهوری اسلامی، ایران ایران، یار دبستانی و سمفونی انقلاب به همراه گفتارهایی از سازندگان و سرایندگان و خوانندگان این آثار را بخشی از اقدامات سازمان برای انتقال اطلاعات رویدادهای اوایل انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه برشمرد که با نمایش فیلمی چون مستند «برای آزادی» از وقایع روزهای انقلاب ساخته حسین ترابی در فرهنگسرای رسانه، کامل خواهد شد.

انتشار مجموعه داستان تصویری زندگی امام راحل(ره) به‌صورت مجله با شمارگان 20 هزار نسخه، انتشار یادداشت‌های 90 کلمه‌ای از جوانان موفق در حوزه‌های گوناگون و نصب آن در واگن‌ها و ایستگاه‌های متروی تهران، تجلیل از خانواده‌های 114 شهید دوران انقلاب در روز 19 بهمن در تالار اندیشه، انتشار کتاب اتوبوس با عنوان «نهضت ادامه دارد» با تیراژ 50 هزار نسخه در بیش از 2500 دستگاه اتوبوس، از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه فجر است که به گفته رئیس سازمان با رویکرد وحدت‌بخشی به اجرا درخواهد آمد.

امیر خوراکیان با اعلام برپایی فرهنگسرای موقت «ایران ما» در روز 22 بهمن و در جریان راهپیمایی در میدان انقلاب با مشارکت شبکه 3سیما و شبکه رادیویی جوان، به برنامه‌های فرهنگسرای انقلاب اسلامی سازمان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه عکس و اسناد انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب «یادمان انقلاب» با همکاری مؤسسه اطلاعات و رونمایی چندین کتاب با موضوعات مرتبط با خاندان منحوس پهلوی و انقلاب اسلامی در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

علاوه بر این، به همت فرهنگسرای رسانه نیز سلسله نشست‌های «میراث‌داران انقلاب»، نقد و بررسی فیلم مستند، رونمایی کتاب با همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی و تولید چند محصول فرهنگی شکل خواهد گرفت.رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در توضیح برنامه‌های گردشگری ویژه دهه فجر اظهار داشت: با سازماندهی فرهنگسراها، اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان به بازدید از جماران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کاخ موزه نیاوران، کاخ‌موزه سعدآباد، موزه عبرت، مرقد مطهر امام راحل(ره)، مزار شهدا، کتابخانه و موزه ملک، موزه شهدا، مجموعه فرهنگی برج آزادی و... خواهند رفت.

امیر خوراکیان در پایان، با اشاره به بودجه 10 میلیارد ریالی اجرای برنامه‌های دهه فجر گفت: علاوه بر این، همانند سال‌های گذشته در حد توافقات مشترکی که صورت گرفته و خواهد گرفت، با جشنواره‌های فرهنگی هنری فجر همچون جشنواره‌های فیلم، تجسمی، تئاتر و... همکاری داریم.

ملاک ما برای همکاری، فعالیت رسمی و قانونی است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی درباره همکاری با انجمن منتقدان و مسائل حاشیه‌ای آن گفت: این انجمن به‌صورت رسمی و قانونی فعالیت می‌کند و ملاک ما نیز برای گذاشتن سالن در اختیار آنها همین بود. بنابراین کیفیت برنامه این انجمن به‌خودشان مرتبط است و ما هیچ مسئولیت و نظری درباره برنامه آنها نداریم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره حمایت این سازمان از جشنواره‌های تئاتر و هنرهای تجسمی هم گفت: حمایت ما از جشنواره‌های مختلف کمتر از گذشته نخواهد بود ولی در حد توان و بنابر درخواست برگزارکنندگان از جشنواره‌های مختلف حمایت خواهیم کرد.

 

کد خبر 127035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز