مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران از تعیین و تصویب نرخ انواع بلیت مترو در سال آینده با افزایش 30 درصدی خبر داد.

 حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که برای قیمت تمام شده بلیت مترو در سال 90، قیمت 554 تومان بدون محاسبه استهلاک، پیشنهاد شده است، افزود: طبق قانون از این مبلغ یک سوم را باید شهروندان، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری پرداخت کند.

 وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد فعلی که در کمیسیون توسعه و عمران به تصویب رسیده است، بلیت‌های تک سفره، دو سفره و بلیت‌های مدت دار اعتباری به طور متوسط 30 درصد افزایش خواهند داشت.

 رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با تاکید بر این که بلیت مترو و نیز اتوبوس بر اساس دو عامل اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها و نیز افزایش سالانه نرخ تورم تعیین می‌شوند، اضافه کرد: طبق پیشنهاد کمیسیون عمران، متروی تهران موظف است تا پایان خرداد ماه سال 90 بر اساس سهم یک سوم شهروندان، نرخ بلیت مترو را محاسبه و دریافت کند، اما در صورتی که از این تاریخ سهم دولت یا شهرداری پرداخت نشود، به همان میزان سهم پرداخت نشده، به نرخ بلیت مترو افزوده خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در مورد اتوبوس نیز همین شرایط برقرار است و در صورت تامین نشدن کمک‌های دولتی، نرخ‌های بدون کمک دولت اعمال می‌شود و در واقع شهروندان باید دو ـ سوم از سهم را بپردازند.

 شکیب اظهار کرد: با توجه به این که نرخ اتوبوس‌های بلیتی بعد از اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها و تا پایان سال جاری طبق قول شهردار تهران افزایش نمی‌یابد، به احتمال زیاد نرخ تعیین شده برای سال 90 با احتساب افزایش نرخ‌های پس از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها خواهد بود و تقریبا دو برابر افزایش می‌یابد.

 وی همچنین از تاکید کمیسیون عمران شورای شهر تهران و نیز سایر اعضای شورا برای تشکیل یک جلسه مشترک با وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت خبر داد و یادآور شد: بر این اساس تاکید شده که در یک جلسه مجزا در مورد سیاست‌های دولت پس از هدفمند سازی یارانه‌ها و نیز نوع پرداخت مابه‌التفاوت حذف یارانه‌ها از سوخت برای خودروهای حمل و نقل عمومی صحبت شود.

 رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران و شهرداری می‌خواهند که نرخ حمل و نقل عمومی کماکان برای شهروندان قابل قبول باشد تا میل به استفاده از حمل و نقل عمومی کاسته نشود، اما در این میان باید نقش دولت برای کمک به شهرداری روشن باشد.

کد خبر 126802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز