چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون وزیر علوم گفت: اعزام عمره دانشجویی از25بهمن آغاز می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست رسانه ای در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان این که سهمیه این وزارتخانه برای عمرده مفرده، 25هزار نفر است افزود: از این تعداد زائر، 12 هزار نفر زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بقیه به دانشجویان و استادان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت ، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات و مراکز آموزش عالی وابسته به دیگر نهاد و وزارتخانه ها اختصاص دارد.

دکتر غلامرضا خواجه سروی با اشاره به این که اعزام زائران دانشگاهی سرزمین وحی در3مرحله انجام خواهد شد، اضافه کرد: در مرحله نخست از25بهمن تا 15اسفند عملیات اعزام دانشجویان پسر مجرد انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: مرحله دوم از22تا 28 اسفند، به اعزام استادان و هیئت های علمی دانشگاه ها اختصاص دارد.

وی افزود: در مرحله سوم نیز از 5 فروردین سال1390،‌ عملیات اعزام دانشجویان متاهل به همراه همسرانشان به مدت یک ماه انجام خواهد شد.

خواجه سروی با اشاره به همکاری سازمان حج و زیارت در واگذاری سهمیه و بسترسازی برای اعزام مناسب دانشگاهیان به سرزمین وحی، گفت: در فراخوان وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای ثبت نام اینترنتی عمره، بیش از500 هزار متقاضی ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: انتخاب حدود 25هزار نفر از بین500 هزار متقاضی نشان از کم بودن سهمیه اختصاص شده دارد که امیدواریم سازمان حج و زیارت سهمیه بیشتری به دانشگاهیان اختصاص دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روحیه پرسش گری وپژوهشی دانشگاهیان، گفت: برنامه های ویژه ای قبل، هنگام و بعد از سفر برای عمره گزاران دانشگاهی تدارک دیده شده است تا آنان از این سفر حداکثر بهره را ببرند.

وی افزود: این برنامه ها در2بخش حضوری و غیرحضوری تدارک دیده شده است که در قالب ارسال کتاب و مجله، اطلاع رسانی اینترنتی، برگزاری میزگردهای تخصصی و همایش اجرا می‌شود.

کد خبر 126719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز