همشهری آنلاین: کرمان _ پیکر پاک شهید محمدعلی خالقی از شهدای دفاع مقدس 27 سال پس از شهادت روز سه‌شنبه بر روی دستان مردم غیور و شهیدپرور سیرجان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید

به گزارش ایرنا، امام جمعه سیرجان در این آیین با اشاره به مقام والای شهادت در اسلام و اعطا بهترین پاداش از سوی پروردگار به شهدا، گفت: اسلام با خون به ثمر رسیده و با خون شهدا قدرت و نیرو می‌گیرد.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی افزود: شهادت مدال افتخار مسلمانان و امت اسلام است.

همچنین شبانگاه دوشنبه آیین وداع با این شهید دوران دفاع مقدس در مسجدجامع بازار سیرجان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

در این مراسم نیز مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کرمان شهدا را چراغ‌های فروزنده هدایت و سعادت در جامعه عنوان و بیان کرد: مقام شهادت مقام معامله با خدا است و اجر و پاداش آن به اندازه‌ای است که تمامی اولیا و انبیا خواستار شهادت در راه خدا بودند.

محمد قاسمی زاده اظهار داشت: شهدا در مسیر ولایت و هدایت و به فرمان ولی فقیه انجام وظیفه کردند و به مقام شهادت رسیدند.

در آیین تشییع پیکر این شهید رضا، جواد، مصطفی و اکبر خالقی پسران شهید محمدعلی خالقی حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی، توجه به ادعیه و قرآن کریم، تلاش برای کسب روزی حلال، خوش خلقی و مهربانی و توجه به حقوق دیگران را از جمله خصوصیات بارز پدر خود عنوان کردند.


'شهید محمدعلی خالقی' دوم مهر ماه سال 1311 در یک خانواده روستایی متولد شد و در 'عملیات والفجر سه' اول مرداد ماه سال 1362 در منطقه قلاویزان به شهادت رسید.

کد خبر 126641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز