گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران نتوانست در مورد تعیین نرخ کرایه وسایل نقلیه همگانی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی به جمع‌بندی نهایی برسد.

 به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، «هنوز سیاست‌های حمایتی دولت از ناوگان حمل‌ونقل عمومی پس از هدفمندی یارانه‌ها برای ما مبهم است و معلوم نیست دولت محترم آیا بنای حمایت از حمل‌ونقل عمومی را دارد یا خیر؟ ‌مثلا سوخت تاکسی و اتوبوس‌ها به چه قیمتی قرار است عرضه شود یا اینکه چه کمک‌هایی قرار است از منابع جمع‌آوری شده از محل هدفمندی یارانه‌ها به مترو صورت گیرد؟»

خسرو دانشجو در پایان جلسه غیرعلنی به خبرنگاران گفت: شورای شهر تصمیم گرفت حمزه‌شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر را به نمایندگی از خود پیگیر پاسخ این مجهولات از دولت کند.دانشجو ادامه داد: از آنجایی که ممکن است این پیگیری‌ها به درازا بکشد پیشنهاد شد شورای شهر فعلا تا فرجه قانونی خود که پایان بهمن ماه جاری است، نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی را بدون کمک و یارانه دولت مشخص کند.

به عنوان مثال نرخ بلیت مترو به‌طور متوسط 480 تومان در نظر گرفته شود، اما اگر دولت سیاست‌های حمایتی خود را در قبال وسایل نقلیه همگانی اعلام کرد آنوقت از نرخ کرایه‌های مصوب کم خواهیم کرد.وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری سوخت اتوبوس‌های شرکت واحد را از بازار آزاد و به نرخ مصوب خریداری می‌کند اما به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مجانی به اتوبوس‌ها تحویل می‌دهد، تاکید کرد: اما ادامه این روند در دراز مدت برای شهرداری میسر نیست.

سخنگوی شورای شهر همچنین از نقش مهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و ترافیک سخن گفت و ادامه داد: کمک به توسعه مترو و اتوبوس درواقع کمک به شهر است بنابراین در شرایطی که شهرداری به‌تنهایی توان تامین همه هزینه‌های مرتبط به شهر را ندارد باید مطالبات خود را از دولت پیگیری کنیم. براساس مصوبه دیروز شورای شهر، میدان حق شناس به نام 9 دی (بصیرت) نامگذاری شد.

همچنین بلوار دانشجو روبه‌روی دانشگاه شهید بهشتی در محدوده منطقه یک نیز به نام شهید علی محمدی و در همان منطقه نام میدان دانشگاه شهید بهشتی نیز به نام شهید مجید شهریاری از دیگر دانشمندان هسته‌ای کشور نامگذاری شد. در این جلسه بررسی لایحه آیین‌نامه تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمنی و آتش‌نشانی نیز صورت گرفت.

علی رضا دبیر، نماینده شهرداری در مراسم اهدای جایزه جهانی حمل و نقل

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اعزام نماینده‌ای از سوی شهرداری تهران برای شرکت در مراسم دریافت جایزه جهانی توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی که قرار است امروز در واشنگتن برگزار شود، گفت:‌ علیرضا دبیر عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با هماهنگی شهرداری به عنوان نماینده چند روزی به آمریکا رفته است. و ی ادامه داد: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز قبل از اینکه به‌دلیل بیماری در بیمارستان بستری شود شخصا موضوع اعزام هیاتی از شهرداری تهران به واشنگتن را مورد پیگیری قرار داده بود.

کد خبر 126535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز