همشهری آنلاین: مجموعه نقاشی‌خط ‌های «جلیل رسولی» از سال 57 تا کنون همزمان با برپایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه «ممیز» خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

رسول جلیلی

به گزارش ایسنا، مجموعه تالارهای خانه هنرمندان ایران از 12 تا 30 بهمن‌ماه سال جاری همزمان با برپایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر،میزبان آثار 7 هنرمند تجسمی در رشته‌های مختلف می‌شود.

جلیل رسولی یکی از این هنرمندان است که در حوزه نقاشی‌خط، مجموعه‌ای از آثارش را از سال 57 تاکنون در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

او احتمالا بین 25 تا 30 تابلو در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد که البته تمام دوره‌های کاری او را در تمام این سال‌ها در بر نمی‌گیرد.

رسولی همچنین درباره نمایشگاه انفرادی که پیش از این وعده برپایی آن را داده بود،گفت:چندسال پیش به عنوان خادم قرآن انتخاب شدم و چهار سال است که به صورت شبانه‌روزی روی قرآن کار می‌کنم و در این شرایط حدود 40 تابلو با تکنیکی نو و متفاوت آماده کرده‌ام که دوست داشتم در موزه هنرهای معاصر به نمایش دربیاید.

کارهای این مجموعه آماده است و قرار است برای نمایش آن برنامه‌ریزی شود.

این هنرمند خوشنویس پیش از این در یکی از نشست‌ها چنین بیان کرده بود:«عرب‌ها در دوبی و کویت از من خواسته‌اند در آن‌جا نمایشگاه بگذارم و حاضرند کارهایم را به هر قیمتی بخرند، اما تمام تلاشم بر این است که نمایشگاهی آبرومند در کشور خودم برگزار کنم و هیچ اصراری بر فروش آثارم ندارم».

این هنرمند نقاش همچنین گفته است: «از هشت‌سال پیش که مجموعه «باغ ملکوت» را کار کردم، دولت پیشنهاد برپاکردن موزه‌ای دائمی برای نمایش آثارم مطرح کرد و قرار بود این کارها را خریداری کنند، درحالی‌که در تمام این سال‌ها هربار بابت عدم توجه خود عذرخواهی می‌کنند اما آثار آن مجموعه همچنان معطل این نمایشگاه است».

او در حال حاضر نیز مشغول آماده کردن کارهای تازه‌تری است که ترجیح داد درباره موضوع آنها سخنی نگوید.

 

کد خبر 126484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز