همشهری آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: بزرگترین مجموعه فرهنگی کشورهای اسلامی و فارسی زبان در شهر تهران در دست ساخت است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایازی در حاشیه بازدید استادان زبان وادبیات فارسی 50 کشور جهان از برج میلاد در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: با توجه به وسعت و بخش‌های مختلف این مجموعه، رویدادهای فرهنگی کشورهای اسلامی و فارسی زبان می‌تواند در این مجموعه برگزار شود.

وی گفت: در این مجموعه که در اراضی عباس آباد در زمینی به وسعت 540 هکتار در دست ساخت است 11 باغ موزه شامل موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی ایجاد خواهد شد که باغ موزه‌های دفاع مقدس، کتاب، هنر، تهران و سرای قران از جمله آنهاست.

ایازی همچنین با اشاره به افتتاح کتابخانه دیجیتال علوم انسانی افزود: حدود دو هزار نفر از استادان دانشگاه‌ها عضو این کتابخانه هستند و استادان فارسی زبان کشورهای دیگر هم می‌توانند عضو این کتابخانه شوند.

معاون شهردار تهران پیش بینی کرد ظرفیت این کتابخانه به بیش از یک میلیون جلد کتاب افزایش یابد و گفت: هم اکنون 55 هزار جلد کتاب به زبان انگلیسی در این کتابخانه موجود و قرار است تا پایان سال صد هزار جلد کتاب به زبان فارسی و 35 هزار جلد کتاب به زبان عربی در آن گنجانده شود.

ایازی افزود: این کتابخانه ظرفیتی برای استادان علوم انسانی فراهم می‌کند تا در کوتاه ترین زمان و با حداقل هزینه به منابع علوم انسانی به این سه زبان دسترسی یابند.

وی همچنین در مراسم بازدید استادان زبان و ادبیات فارسی کشورهای خارجی از برج میلاد با اشاره به رویکرد شهرداری تهران به تبدیل این سازمان از نهاد خدماتی به نهاد فرهنگی اجتماعی گفت: به منظور دستیابی به این مهم چشم اندازی با 14 رویکرد برای شهر تهران پیش بینی شده که هم اکنون در دست اجراست.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: هم اکنون بیش از 5 میلیون متر مربع فضای فرهنگی در شهر تهران در دست ساخت است و هزار و 850 مجموعه فرهنگی اجتماعی در 374 محله تهران ساماندهی شده‌اند که این اقدامات به تقویت هویت ملی و شهری کمک می‌کند.

کد خبر 126277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز