همشهری آنلاین : معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: پذیرش دانشجوی مجازی در بیش از 100 رشته محل کارشناسی ارشد پیام نور، مورد موافقت شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی قرار گرفت.

عبدالله معتمدی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی، روز گذشته موافقت خود را با جذب 20 نفر در هر یک از کد رشته های مجازی کارشناسی ارشد پیام نور اعلام کرد.

وی افزود: فهرست کدرشته های مجازی کارشناسی ارشد به سازمان سنجش ارسال شده تا پذیرش دانشجو در این رشته ها از نیمسال تحصیلی دوم (‌ بهمن ماه امسال ) آغاز شود.

معتمدی درمورد چگونگی تحصیل دانشجویان در دوره های مجازی توضیح داد: این دوره ها کاملا به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور دانشجو در کلاس درس برگزار می‌شود و به عنوان مثال اگر دانشجویی در یک رشته محل، پذیرفته شود پرونده دانشجویی وی در واحد پیام نور مستقر در همان محل، تشکیل شده و امتحانات وی نیز در همان جا برگزار می‌شود اما با استفاده از سیستم های الکترونیکی می توانند به شیوه مجازی از هر نقطه کشور در کلاس درس دانشگاه شرکت کنند.

به گفته معتمدی ، تعداد واحدهای درسی دانشجویان مجازی با دیگر دانشجویان کارشناسی ارشد که به شیوه آموزشی پژوهشی درس می خوانند هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد که داوطلبانی که برای شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال، ثبت نام کرده اند می‌توانند به هنگام انتخاب رشته، درصورت تمایل، رشته های مجازی دانشگاه پیام نور را انتخاب کرده و درصورت قبولی، از اسفندماه به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور، مشغول به تحصیل شوند.

پذیرش دانشجویان مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به شیوه آموزش محور صورت می‌گیرد و دانشجویان نیازی به گذراندن واحدهای پایان نامه ندارند.

کد خبر 126096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز