همشهری آنلاین : مدیر کل اداره فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه مرحله دوم اعزام دانشگاهیان به حج عمره از 25 بهمن ماه آغاز و تا 5 اردیبهشت سال آینده ادامه دارد، گفت: پیش از سفر دانشگاهیان، بحث آموزش‌های پیش از سفر به دو صورت حضوری و غیر حضوری صورت می‌گیرد.

دکتر جلیل دارا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعزام 25 هزار دانشگاهی به سفر عمره مفرده در مرحله دوم اعزام دانشگاهیان، عنوان کرد: از این تعداد دانشگاهی، 12 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم هستند.

وی با اشاره به آموزش حضوری حج گزاران، اظهارکرد: آموزش‌های حضوری در قالب نشست‌های آموزشی ویژه دانشجویان عمره گزار به صورت استانی در دانشگاه‌های مادر هر استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون در 18استان این نشست‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: تا زمان آغاز اعزام دور دوم دانشگاهیان به حج عمره، در 31 استان کشور این نشست‌ها برگزار می‌شود که در این سلسله نشست‌ها اساتید حوزه و دانشگاه و اساتیدی که آشنا به مسائل حج هستند حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به موضوعات این نشست‌ها عنوان کرد: آشنایی دانشجویان با فلسفه حج، شیعه شناسی، نقد وهابیت، نقد گفتمان وهابیت، آشنایی با اماکن زیارتی عربستان و دانستنی‌های سفر و کلیه مسائل مبتلا به دانشجویان در طول سفر از موضوعات این سلسله نشست‌هاست.

دارا با بیان اینکه این نشست ها در تهران، برای دانشجویان مجرد 4 بهمن و برای دانشجویان متاهل 18 بهمن ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود، گفت: حدود 2 هزار پسر مجرد و 2 هزار زوج دانشجو در این جلسات آموزشی و توجیهی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش‌های غیر حضوری پیش از سفر، سلسله کتب آموزشی ویژه عمره دانشگاهیان به صورت هدیه در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد، اظهارکرد: از سوی اداره فرهنگی وزارت علوم برای هر نفر 12 جلد کتاب و مجموعا حدود 144 هزار جلد در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

مدیر کل اداره فرهنگی وزارت علوم در خاتمه خاطرنشان کرد: در مورد فعالیت‌های فرهنگی پس از سفر عمره نیز می‌توان به برگزاری جشنواره «تولد نو» که پنجمین دوره آن توسط معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد در سال جاری برگزار می‌شود، اشاره کرد.

کد خبر 125913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز