چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل هواشناسی استان تهران از آغاز موج جدید بارندگی‌ها از اواخر روز شنبه 25 دی در پایتخت خبر داد.

weather

به گزارش ایسنا، مهندس جباری با اشاره به اینکه سامانه بارشی که طی چند روز گذشته موجب بارش برف و باران در پایتخت و تعدادی از نقاط کشور شده بود از روز پنجشنبه از شرق کشور خارج می‌شود گفت: بدین ترتیب انتظار می‌رود از روز پنج شنبه شاهد صاف شدن هوا باشیم. اما کاهش دما و استقرار هوای سرد تا روز جمعه ادامه می‌یابد.

more  کاهش شدید دمای هوا ادامه دارد

وی به ورود سامانه جدید بارشی از روز شنبه به تهران خبر داد و افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه و در روز یکشنبه تهران را فرا می‌گیرد که بر این اساس بارش‌ها مجددا در پایتخت آغاز می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه سامانه جدید ضعیف تر از سامانه قبلی خواهد بود گفت: در عین حال پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه کمی از میزان سردی هوا در تهران کاسته شود.

وی افزود: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران صاف در ارتفاعات نیمه‌ابری گاهی وزش باد و مه صبحگاهی خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای پایتخت در این روز به 4- و 5 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز جمعه آسمان تهران صاف در اواخر وقت با افزایش ابر گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 1- و 7 درجه سانتیگراد می‌رسد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی نیز همچنان در سواحل دریای خزر، شمال شرق، برخی نقاط شرق، مرکز، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران ادامه خواهد داشت. از اواخر وقت چهارشنبه از میزان ابرناکی و بارش از سمت غرب کشور کاسته می‌گردد و پنجشنبه تنها در سواحل شرقی خزر، شمال شرق و شرق بارش‌های پراکنده ادامه داشته و بتدریج این سامانه از کشور خارج می‌گردد.

در روز جمعه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد از سیوی دیگر یک سامانه بارشی دیگر طی روزهای شنبه و یکشنبه بیشتر نقاط کشور را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش برف و باران و کاهش دما می‌شود. همچنین تا روز پنجشنبه سواحل خلیج فارس مواج خواهد بود.

کد خبر 125692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز