همشهری آنلاین : معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر نحوه تعیین شهریه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج که متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور هستند خبر داد.

محمود ملاباشی در گفتگو با خبرگزاری مهر در حالی‌که بیش از 2 هفته از عملیاتی شدن آئین نامه انتقال به داخل دانشجویان ایرانی خارج کشور می‌گذرد درباره وضعیت شهریه این دانشجویان پس از انتقال به دانشگاه‌های داخل گفت: پیش از این شهریه این دانشجویان توسط هیئت امناء دانشگاه تعیین می‌شد.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از آنجا که هیئت امناء دانشگاه‌های مختلف تصمیمات متفاوتی اخذ می‌کردند دانشجو نیز بعضاً با یک محاسبه اقتصادی مشاهده می‌کرد که به صرفه است در خارج کشور بماند.

وی از تغییر نحوه تعیین شهریه متقاضیان انتقال به دانشگاه‌های داخل خبر داد و گفت: تسهیلات شهریه این متقاضیان برای مقاطع کاردانی، لیسانس و فوق لیسانس در نظر گرفته شده است. این تسهیلات به این ترتیب است که دیگر اختیار تعیین شهریه دانشجویان ایرانی خارج کشور که متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل هستند از دست هیئت امناء دانشگاه‌ها خارج و الان شهریه جدولی شده است.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس جدول طراحی شده، شهریه این دانشجویان پس از آنکه دردانشگاه‌های داخل مشغول به تحصیل شدند تقریبا معادل شهریه دوره شبانه است.

وی از نظر صرفه اقتصادی شهریه دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه‌های داخل خاطرنشان کرد: اگر این دانشجویان نرخ شهریه‌ها را از نظر اقتصادی بررسی کنند، این شهریه‌ها برایشان با صرفه‌تر از خارج ماندن است.

ملاباشی یادآوری کرد: تسهیلات شهریه متقاضیان انتقال به دانشگاه‌های داخل به جز مقطع دکتری، برای مقاطع کاردانی، لیسانس و فوق لیسانس تعیین شده است.

کد خبر 125432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز